Komunikacja marketingowa poprzez social media i blogi (Web 2.0) 14-DPN1RKMS11
TK 1. Społecznościowa rewolucja – wstęp do marketingu 2.0 (K_W06 K_W09 K_K07)
TK 2. Budowanie marki w social media (K_U03 K_U04 K_K07)
TK 3. Konsument online (K_U03 K_U04 K_K07)
TK 4. Monitoring w social media. Przykład Brand24 (K_U03 K_U04 K_K07)
TK 5. Kryzys w social media (K_U03 K_U04 K_K07)
TK 6. Social media w marketingu politycznym – jak tego nie robić? (K_W06 K_U03 K_K07)
TK 7. Blog i jego wykorzystanie w marketingu (K_U03 K_U04 K_K07)
TK 8. Podsumowanie i zakończenie przedmiotu (K_W06 K_W09 K_K07)
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
K_W06 ma wiedzę o metodach i narzędziach, w tym technikach pozyskiwania danych, niezbędnych do właściwego funkcjonowania systemu komunikowania społecznego, a także pozwalających opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące, ze szczególnym uwzględnieniem instytucji i organizacji społecznych oraz gospodarczych
K_W09
ma wiedzę o środkach społecznego komunikowania, poglądach na temat ich roli w życiu społeczeństwa, rodzajach więzi społecznych w takich środkach i ich otoczeniu oraz historycznej ewolucji sposobów komunikowania
K_U03
potrafi określić i ocenić przyczyny i przebieg wybranych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) mających wpływ na efektywność systemu komunikowania społecznego
K_U04
potrafi prognozować praktyczne skutki konkretnych procesów i zjawisk
społecznych (kulturowych, politycznych, ekonomicznych) z wykorzystaniem standardowych
K_K07
jest przygotowany do pracy w mediach, organizacjach i instytucjach
publicznych, w tym organach administracji publicznej na stanowiskach
powołanych do kreowania i obsługi systemu komunikowania wewnętrznego oraz zewnętrznego
K_K08
umie aktywnie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych
(politycznych, gospodarczych, obywatelskich), uwzględniając uwarunkowania prawne, ekonomiczne, polityczne i historyczne służących efektywnej komunikacji społecznej
Kryteria oceniania
OCENA FORMUJĄCA – ocena ciągła na podstawie aktywności i obecności na zajęciach
OCENA PODSUMOWUJĄCA – przeprowadzenie analizy 3 reklam/kampanii reklamowych/akcji promocyjnych, które wpasowują się w tematykę kolejno omawianych zajęć (tematy te zostały oznaczone gwiazdką) . Analiza powinna być przygotowana w formie 30-minutowej prezentacji oraz raportu pisemnego, który zostanie poddany ocenie. W niniejszej analizie powinny znaleźć się takie elementy, jak: 1. Informacje o samej kampanii (czas, wybrane media, rynki itp.), 2. Opis wykorzystanych narzędzi 3. Efekty 4. Ocena i wnioski. Analizie powinny zostać poddane zarówno przykłady pozytywne, jak i te, które mogą pomóc odpowiedzieć nam na pytanie: jak tego nie robić?
Literatura
Literatura podstawowa:
M. Sadowski, Rewolucja social media, Gliwice 2013.
M. Czaplicka, Zarządzanie kryzysem w social media, Gliwice 2014
T. Tomczyk, Blog : pisz, kreuj, zarabiaj, Warszawa 2013.
Literatura uzupełniająca:
K. Bachniak, J. Szumniak-Samolej, Potencjał biznesowy mediów społecznościowych, Warszawa 2015.
G. Vaynerchuck, W market(r)ingu, czyli jak nie zginąć w świecie mediów społecznościowych, Lublin 2015.
J. Falls, E. Deckers, Media społecznościowe bez ściemy. Jak kreować markę, Gliwice 2013.
K. Polańska, Sieci społecznościowe : wybrane zagadnienia ekonomiczno-społeczne, Warszawa 2013.
M. Fidelman, Socialized!: w jaki sposób najskuteczniej wykorzystać społeczność internetową - biznes społecznościowy, Warszawa 2014.
D. Karpen, Lubię to! : potęga marketingu szeptanego na Facebooku, Gliwice 2013.
D. Rowse, C. Garret, ProBlogger : Jak czerpać zyski ze swojego bloga, Gliwice 2012.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: