Administracja publiczna 14-BSS1OADP11
TK_01 - Definicje i modele administracji publicznej
TK_02 - Historia administracji publicznej w Polsce
TK_03 - Funkcje i sfery administracji publicznej
TK_04 - Czynniki wewnętrzne i zewnętrzne wpływające na strukturę organów, urzędów i instytucji administracji publicznej w Polsce.
TK_05 - Organy administracji rządowej w Polsce - administracja terenowa a zespolenie administracyjne
TK_06 - Organy administracji samorządowej w Polsce
TK_07 - Kadry administracji a służba cywilna
TK_08 - Etyka i administracja publiczna
TK_09 - E-administracja
TK_10 - Współpraca biznesu i administracji publicznej
TK_11 - Trzeci sektor a administracja publiczna
TK_12 - Administracja publiczna a polityka
TK_13 - Administracja publiczna w Polsce a fundusze europejskie
TK_14 - Autonomiczne organy administracji państwowej a polityka
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
P_W01 - posiada wiedzę na temat podstawowych pojęć i norm regulujących funkcjonowanie administracji publicznej ((K_W02; K_W06; K_W07; K_W12)
P_W02 - posiada wiedzę na temat problemów nowoczesnej administracji publicznej (K_W02; K_W03; K_W12)
P_U01 - potrafi prawidłowo definiować problemy związane z funkcjonowaniem organów i instytucji administracji publicznej (K_U01; K_U02; K_U03)
P_U02 - posiada umiejętność analizy krytycznej zjawisk związanych lub towarzyszących funkcjonowaniu administracji publicznej (K_U04; K_U05; K_U08)
P_U03 - posiada umiejętność przygotowywania i przedstawiania prezentacji na zadany temat (K_U10)
P_K01 - rozumie potrzebę nieustannego poszerzania swojej wiedzy, zdając sobie sprawę z dynamiki procesów zachodzących w otoczeniu (K-K01; K_K02; K_K09)
P_K02 - jest przygotowany do pracy w organizacjach i instytucjach publicznych (K_K07; K_K11K_K12)
Kryteria oceniania
Ocena formująco- podsumowująca (obecność na zajęciach, aktywność, prezentacje, test zaliczeniowy)
5,0- udział w zajęciach, aktywność, bardzo dobra prezentacja multimedialna na zadany temat, ocena z testu zaliczeniowego
4,5- udział w zajęciach, aktywność, dobra prezentacja multimedialna na zadany temat , ocena z testu zaliczeniowego
4,0 - udział w zajęciach, brak aktywności, prezentacja multimedialna oceniona na ocenę dobrą, ocena z testu zaliczeniowego
3,5 - udział w zajęciach, brak aktywności, ocena dostateczna za prezentację multimedialną, ocena z testu zaliczeniowego
3,0- udział w zajęciach, ocena z testu zaliczeniowego
2,0 - nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach, brak jakiegokolwiek przejawu aktywności, ocena z testu zaliczeniowego
Literatura
J. Hauser (red.), Administracja publiczna Warszawa 2003.
A. Bałaban(red), Rada Ministrów. Organizacja i funkcjonowanie, Kraków 2002.
A. Błaś A., J. Boć, J. Jeżewski Administracja publiczna, Warszawa 2004.
A. Dębicka, M. Dmochowski., B. Kudrycka, Profesjonalizm w administracji publicznej, Białystok 2004.
B. Dolnicki, Modele samorządu terytorialnego w Europie i w Polsce, Katowice 1994.
E. Komorowska, Kodeks etyczny funkcjonariuszy publicznych w samorządzie terytorialnym, „Samorząd Terytorialny” 2001, nr 3.
H. Izdebski, Historia administracji, Warszawa 2001.
H. Izdebski, Samorząd terytorialny. Podstawy ustroju i działalności, Warszawa 2004.
B. Kudrycka, Dylematy urzędników w administracji publicznej, Białystok 1995.
Reforma administracji publicznej 1998-2001, Warszawa 2001 (opracowanie przygotowane przez MSWiA).
W. Wołopiuk (red.), Administracja polska w zjednoczonej Europie, Warszawa 2004.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: