Komunikacja w sytuacjach kryzysowych 14-BPN1CKSK11
TK_01 Podstawy komunikacji społecznej. Zarządzanie kryzysowe i sytuacje kryzysowe a komunikowanie masowe.
TK_02 Sytuacje kryzysowe a dziennikarstwo i public relations (PR).
TK_03 Media relations i elementy autoprezentacji.
TK_04 Zaliczenie.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
P_W01 - definiuje podstawowe pojęcia z zakresu komunikacji społecznej i zarządzania kryzysowego oraz potrafi posługiwać się nimi na zajęciach (K_W02, K_W03, K_W04, K_W08)
P_W02 - zna podstawowe zasady dotyczące współpracy pomiedzy organami administracji publicznej oraz służbami mundurowymi (w charakterze rzecznika prasowego) a dziennikarzami (K_W03, K_W08, K_W12)
P_U01 - potrafi posługiwać się aktami prawnymi w zakresie zarządzania kryzysowego (ustawa o zarządzaniu kryzysowym) oraz media relations (ustawa prawo prasowe, ustawa o krajowej radzie radiofonii i telewizji) (K_U02, K_U05)
P_U02 - potrafi korzystać z zasad skutecznej komunikacji werbalnej i niewerbalnej, zna podstawowe techniki autoprezentacyjne w pracy rzecznika prasowego oraz specyfikę pracy redakcyjnej (K_U01, K_U02, K_U05, K_U07, K_U09, K_U10, K_U12)
P_K01 - jest otwarty na pracę w zespole w oparciu o partnerskie reguły współpracy oraz jest zdolny do zarządzania zespołem ludzi (K_K02, K_K03, K_K05, K_K07)
P_K02 - krytycznie analizuje bieżące wydarzenia społeczme oraz kieruje się w pracy zawodowej zasadami etyki (K_K01, K_K11)
Kryteria oceniania
Ocena formująca - aktywność i obecność
Ocena podsumowująca - case study
Kryteria oceniania:
5,0 - znakomita wiedza, bardzo dobrze opanowane umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,5 - pogłębiona wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
4,0 - dobra wiedza, dobrze wyuczone umiejętności oraz wykształcone kompetencje personalne i społeczne
3,5 - zadawalająca wiedza, wyuczone umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,0 - podstawowa wiedza, opanowane najważniejsze umiejętności oraz wykształcone podstawowe kompetencje personalne i społeczne
2,0 - niezadawalająca wiedza, nieopanowane umiejętności oraz niewykształcone kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Literatura podstawowa:
Chyliński S., Russ-Mohl, Dziennikarstwo, Warszawa 2008.
Grzybowska M., Hanak A., Niezabitowska A., Przekaz medialny, Słupsk 2014.
Koziński M. (red.), Zarządzanie kryzysowe a media i granice państw w erze globalizacji, Słupsk 2010.
Literatura uzupełniająca:
Czaplicka M., Zarządzanie kryzysem w social media, Gliwice 2014.
Dobek-Ostrowska B., Podstawy komunikowania społecznego, Wrocław 1999.
Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Kraków 2000.
Jabłoński W., Kreowanie informacji. Media relations, Warszawa 2006.
Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, Warszawa 2007.
Olędzki, D. Tworzydło (red.), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2006.
Dziesięć przykazań dla dziennikarzy, czasopismo „Press”
Dziesięć przykazań dla PR-owców, czasopismo „Press”
K. Jakubowicz, Zasady pracy dziennikarskiej w sytuacjach kryzysowych.
ZPKGP, Rola służb prasowych w kreowaniu wizerunku Policji.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: