Współczesne tendencje w pedagogice przedszkolnej 13-WTP-36
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Efekty kształcenia
Student:
Charakteryzuje współczesne tendencje w pedagogice przedszkolnej
Dokona podziału tendencji z możliwością ich zastosowania do wybranych obszarów podstawy programowej
Dokona właściwej oceny wybranych tendencji pod kątem przydatności w pracy z dzieckiem
Zorganizuje warunki do realizacji treści programowych z zakresu wychowania przedszkolnego z zastosowaniem znanych tendencji
Rozróżnia i stosuje wiedzę na temat współczesnych tendencji
Wykorzystuje wybrane tendencje do podwyższenia jakości pracy z dzieckiem oraz placówki przedszkolnej
Planuje ośrodki tematyczne z wykorzystaniem wybranych tendencji
Literatura
Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna. Nowa podstawa programowa, Warszawa 2011.
Raczkowska-Lipińska M., Jagiełło E. (red.), Innowacje w edukacji elementarnej, Józefów 2010.
Piwowarski R. (red.), Dziecko. Sukcesy i porażki, Warszawa 2007.
Podstawa programowa dla wychowania przedszkolnego 2009.
Czasopisma pedagogiczne: „Wychowanie w Przedszkolu”, „Bliżej Przedszkola”, „Życie Szkoły”, „Dyrektor Szkoły”, „Doradca Dyrektora Przedszkola”
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: