Teatroterapia 13-TEA-36
ECTS:2
Podstawowe pojęcia z teorii i praktyki teatru w terapii, różnice miedzy wybranymi pojęciami
Wielość form, praktyk i grup klientów teatroterapii
Zasady stymulacji podstawowej osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się a koncepcje wykorzystania wybranych elementów metodyki działań teatralnych terapii
Metody i techniki pracy teatralnej z dziećmi z zaburzeniami zachowania
Wykorzystanie wybranych środków wyrazowych teatru narracji plastycznej oraz teatru przedmiotu i teatru ruchu w propedeutyce teatroterapii
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Literatura
Knapik M.( red.) (2005).Spotkanie ze sztuką. Koncepcja terapii artystycznej dla dzieci
z zaburzeniami rozwoju i zachowania. Katowice.;Krasoń K. (2005): Ciało jako symbol i medium zmiany w ekspresyjnym teatrze ruchu.[w:] K. Krasoń, B. Mazepa-Domagała (red.) Wymiary ekspresji dziecięcej. Katowice.;Szafraniec G.(2002). Miedzy terapią a sztuką – obszary poszukiwań.[w:] M.Knapik. (red.)Dziecko i sztuka. Katowice.; Broszkiewicz B., Jarek J., (2003) Teatr szkolny, Wrocław .;Wittek K. (1999). Teatr dla życia.Psychologiczne aspekty pracy teatralnej z osobami zupośledzeniem umysłowym. [w:] I. Jajte-Lewkowicz (red.) Terapia i Teatr. Łódź;.Jaworska A , Nowak M i inni ( 2005).Od teatru do terapii. Lublin;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: