Techniki diagnostyczne w arteterapii 13-TDA-24
ECTS: 3
Diagnostyczny wymiar procesu tworzenia – techniki projekcyjnej areterapii
Studium przypadku w badaniach nad twórczością (analizy przypadku- obserwacyjne studium przypadku ,analiza sytuacyjna).
Badania procesu terapeutycznego i jego efektów wg. A.Gilroy; diagnostyczny wymiar impasu w procesie tworzenia
Wywiad narracyjny, arkusz obserwacji i kwestionariusz wywiadu stosowany w jakościowych badaniach dramy kreatywnej
Rysunek w przestrzeni terapeutycznej (analiza elementów graficznych, symbolika barw, symbolika przestrzeni, analiza proporcji, aspekt treściowy interpretacji, wskaźniki zaburzeń emocjonalnych – projekcja konfliktów w rysunku).
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Literatura
Gawda B. ( 2004) Możliwości diagnozowania trudności emocjonalnych dzieci w wybranych graficznych metodach projekcyjnych [w:] B.Kostrubiec , B.Mirucka, (red.) Rysunek projekcyjny w badaniu siebie , Lublin; Gilroy A, (2009), Arteterapia – badania i praktyka , Łódź;Oster G.D, Gould P.( 2005) Rysunek w psychoterapii , Gdańsk; Głowacka E (2006) Artediagnoza,Kraków;Binnebessel J.(2003) Wykorzystanie analizy rysunku dziecięcego w pracy pedagogicznej. [w:] Jutrzyna W (red.). Sztuka w życiu i edukacji osób niepełnosprawnych. Wybrane zagadnienia. Warszawa 2003; Sikorski W. Rysunek jako pozawerbalna technika diagnostyczno-terapeutyczna. Gestalt 1999; Stake R.( 1997) Studium przypadku [w:] L.Korporowicz (red.) Ewaluacja w edukacji, Warszawa; Szmidt K.J ( 2009) Metody pedagogicznych badań nad twórczością .Teoria i empiria, Łódź ;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: