Metodyka edukacji matematycznej 13-PXL4AMEM22
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2018/SL: | W cyklu 2019/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
1. wykorzystać znajomość studiowanej dyscypliny w zakresie kształcenia matematycznego dzieci w przedszkolu i klasach I-III,
2. dokonać wyboru i selekcji wiedzy przedmiotu do potrzeb kształcenia matematycznego dzieci w przedszkolu i klasach I-III,
3. systematycznie pogłębiać i uaktualniać swoją wiedzę z dziedziny teorii matematyki w edukacji elementarnej.
4. tworzyć projekty dydaktyczne (plany metodyczne)- projektuje zajęcia matematyczne dobierając odpowiednie metody i formy pracy w edukacji matematycznej w przedszkolu i klasach
I-III szkoły podstawowej,
5 obserwować, dokumentować, prowadzić samodzielne zajęcia dydaktyczne w zakresie edukacji matematycznej,
6.rozwiązywać i samodzielnie tworzyć zadania standardowe i niestandardowe dla dzieci w młodszym wieku szkolnym .
Kryteria oceniania
F- dyskusja, obserwacja studenta i analiza jego wypowiedzi
S-ocena wykonanych zadań, aktywności studenta,
kolokwium pisemne
Literatura
Bobiński Z., Nodzyński P., Uscki M, Uczymy się myśleć nieszablonowo, Toruń 2003
Bobiński Z., Nodzyński P., Uscki M, Uczymy się myśleć poprzez rozrywkę, Toruń 2004
Cackowska M., Rozwiązywanie zadań tekstowych w klasach I-III., Warszawa 1990.
Gruszczyk-Kolczyńska E., Dlaczego dzieci nie potrafią uczyć się matematyki, Warszawa 1989
Gruszczyk-Kolczyńska E., Dziecięca matematyka, Warszawa 1999
Grzesiak J., Konstruowanie i dobór zadań matematycznych w klasach początkowych, Koszalin 1994
Klus-Stańska D., Kalinowska A., Rozwijanie myślenia matematycznego młodszych uczniów, Warszawa 2004
Knysza T., Matematyka a zdrowie, Opole 2001
Nowik J., Kształcenie matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej, Opole 2010
Makowska K, Praca z uczniem zdolnym i słabym na matematyce, Kielce 2010
Sawicki T., Reclik R., Nowik J., Matematyka. To nauczyciel klas początkowych wiedzieć powinien, Opole 1997
Siwek H., Dydaktyka matematyki. Teoria i zastosowania w matematyce szkolnej, Warszawa 2005
Stucki E., Metodyka nauczania matematyki w klasach niższych., Część I,II,III, Bydgoszcz 1998
Węglińska M., Jak przygotować się do lekcji, Kraków 2005
Wilgocka -Okoń B., Gotowość szkolna dzieci sześcioletnich, Warszawa 2003
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: