Elementy językoznastwa 13-PSM4EEJK
Podczas ćwiczeń Elementy językoznawstwa, studenci zdobywają wiedzę z następujących dziedzin: języki indoeuropejskie, semantyka, morfologia, składnia, fonologia, psycholongwiestyka (język mowy u dziecka w ujęciu behawioralnym, zaburzenia mowy), język i kultura, językoznawstwo kulturowe, wpływ kultury na język.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student ma uporządkowaną podstawową wiedzę z zakresu nauk filologicznych i pedagogicznych zorientowaną na osiągnięcie wysokiego poziomu znajomości języka angielskiego, kompetencji interkulturowej i prowadzonej działalności dydaktycznej, pedagogicznej, kulturowej i medialnej.
Zna podstawową terminologię i pojęcia z zakresu nauk filologicznych obejmujących językoznawstwo stosowane, kulturoznawstwo i literaturoznawstwo.
Ma uporządkowaną wiedzę z dziedziny akwizycji języka pomocną w uczeniu się i nauczaniu języków obcych.
Kryteria oceniania
P- pisemny egzamin końcowy, pytania zamknięte polegające na dokonaniu wyboru właściwej odpowiedzi, dokończeniu definicji, przyporządkowaniu elementów, określeniu prawdziwości twierdzeń, pytania otwarte polegają na udzieleniu odpowiedzi opisowej i rozwiązaniu zadań w zakresie analizy strukturalnej zdań i fraz;
P, D, F- ocena jakości prezentacji materiałów audiowizualnych;
D, F- krótsze śródsemestralne testy pisemne podobne w formie do egzaminu;
D, F- ocena aktywności i jakości interakcji podczas dyskusji i rozwiązywania zadań w trakcie zajęć.
Praktyki zawodowe
przedszkola, szkoły podstawowe 1-3
Literatura
Crystal, David. 1987. The Cambridge Encyclopaedia of language. Cambridge: Cambridge University Press.
Crystal, David. 1995. The Cambridge Encyclopaedia of the English language. Cambridge: Cambridge University Press.
Jackendolf, Ray. 2002. Foundations of languge. OUP.
Yule, George. 2010. The Study of language. Cambridge: Cambridge University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: