Elementy socjoterapii i terapii zaburzeń 13-PSM3KESZ
Przedmiot podejmuje zagadnienia zaburzeń funkcjonowania społecznego dzieci i młodzieży wynikaoraz sposobów udzielania im stosownej pomocy i terapii.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
- Ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi
prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych w
szczególności w zakresie rozpoznawania zaburzeń w tym zakresie i prowadzeniu socjoterapii;
- Ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania i racjonalnego
oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i
wzorów zachowań dzieci i młodzieży
- Jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się i
współpracy z otoczeniem, zwłaszczaz z rodzicami i nauczycielami dzieci w trudnej sytuacji
Kryteria oceniania
Ocenie podlegać będzie pisemna praca studentów po zakończonych zajęciach z przedmiotu.
5,0 - bardzo wysoka wiedza i umiejętność interpretacji przypadku;
4,5 - wysoka wiedza i umiejętność interpretacji przypadku;
4,0 -wysoka wiedza i dostateczna umiejętność interpretacji przypadku;
3,5 - wystarczająca wiedza i dostateczna umiejętność interpretacji przypadku;
3,0 - podstawowa wiedza i podstawowa umiejętność interpretacji przypadku;
2,0 - brak wiedzy i umiejętności interpretacji przypadku;
Praktyki zawodowe
__
Literatura
DIAGNOSTYKA, profilaktyka, socjoterapia w teorii i praktyce pedagogicznej / red. Maria Deptuła. - Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2005
KORYGOWANIE zaburzeń zachowania dzieci nadpobudliwych psychoruchowo i agresywnych
w grupie socjoterapeutycznej / Małgorzata Dąbrowska, Małgorzata Rozesłaniec. - Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, 2004
OLSZAK-KRZYŻANOWSKA Bożena : Rola świetlic socjoterapeutycznych w procesie nabywania poczucia tożsamości i własnej wartości ich uczestników // W: Ciągłość i zmiana w obszarze profilaktyki społecznej i resocjalizacyjnej / red. Dorota Rybczyńska. - Kraków : Wydaw. "Impuls", 2003 Sygn. 92690
RÓG Anna : Świetlica socjoterapeutyczna // W : Formy opieki, wychowania i wsparcia w zreformowanym systemie pomocy społecznej / pod red. Józefy Brągiel i Sylwii Badory. - Opole : Wydaw. Uniwersytetu Opolskiego, 2005. - S. 227-233
TERAPIA dzieci i młodzieży : metody i techniki pomocy psychopedagogicznej / red. nauk. Iwona Dąbrowska-Jabłońska. - Kraków : Impuls, 2006
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: