Metodyka oddziaływań edukacyjnych w przedszkolu 13-PSM1EMOE
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Charakteryzuje metodykę oddziaływań edukacyjnych
w przedszkolu i rozróżnia metody wspierania aktywności dziecka oraz dokonuje ich właściwego doboru
Definiuje formy aktywności wychowanka
Organizuje sytuacje sprzyjające rozpoznawaniu talentów
i zdolności dziecka
Przygotowuje studentów do włączania rodziców
w działalność kompensacyjną przedszkola w celu wyrównywania szans edukacyjnych dziecka
Monitoruje podstawę programową w przedszkolu uwzględniając postępy dziecka
Dokona analizy SWOT nakierowanej na tworzenie optymalnego środowiska rozwojowego dziecka
Prawidłowo przeprowadza diagnozę dziecka oraz jego środowiska z uwzględnieniem różnych sposobów
Przygotowuje studentów do opracowania projektów i ich wykorzystywania w edukacji przedszkolnej
Analizuje programy wychowania w przedszkolu w kontekście zaspokajania potrzeb dziecka, rozwijania jego zainteresowań oraz wspomagania rozwoju dziecka i wspierania w drodze do sukcesu
Rozróżnia i stosuje wiedzę na temat dziedzin wychowania
w przedszkolu oraz ich problemów metodycznych
Planuje i projektuje sytuacje wychowawcze z wykorzystaniem optymalnych przedsięwzięć edukacyjnych
Kryteria oceniania
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
Literatura
Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Kraków 2011.
Karwowska-Struczyk M, Edukacja przedszkolna. W poszukiwaniu innych rozwiązań, UW, Warszawa 2012
Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna. Nowa podstawa programowa, Warszawa 2011.
Królica M. (red.), Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, Częstochowa 2007.
Kwiatowska M. (red.), Podstawy pedagogiki przedszkolnej, Warszawa 1985.
Piwowarski R. (red.), Dziecko. Sukcesy i porażki, Warszawa 2007.
Puślecki Wł. (red.), Wspieranie rozwoju dzieci w procesie wczesnej edukacji, Wrocław 2008.
Waloszek D., Pedagogika przedszkolna. Metamorfoza statusu i przedmiotu badań, Kraków 2006.
Styczyńska M., Olejncziak M., (red) Nowe trendy w edukacji dziecka, PWSZ, Konin, 2015.
Czasopisma pedagogiczne: „Wychowanie w Przedszkolu”, „Bliżej Przedszkola”, „Życie Szkoły”, „Dyrektor Szkoły”, „Doradca Dyrektora Przedszkola”
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: