Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania dziecka 13-PNM1XBPR11
Charakterystyka dysfunkcji oraz zaburzeń rozwoju biologicznego.
Charakterystyka faz rozwoju biologicznego dzieci i młodzieży.
Charakterystyka rozwoju biologicznego osób niesprawnych fizycznie i mentalnie.
Charakterystyka problemów oraz źródeł niepokoju dzieci i młodzieży związanych z rozwojem biologicznym.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Zna podstawowe pojęcia, zjawiska oraz mechanizmy z zakresu biologii człowieka.
Zna podstawowe dysfunkcje oraz podział zaburzeń preferencji seksualnych.
Zna i umie scharakteryzować fazy rozwoju dzieci i młodzieży.
Zna specyfikę i osób niesprawnych fizycznie i mentalnie oraz problemy występujące w tym obszarze.
Rozumie problemy występujące u osób z dysfunkcjami i lub z zaburzeniami preferencji .
Rozumie problemy występujące u dzieci i młodzieży w poszczególnych fazach rozwoju psychoruchowego
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0):Wybitne wyniki z dopuszczeniem drugorzędnych błędów
dobry plus (+db; 4,5):Powyżej średniego standardu z pewnymi błędami
dobry (db; 4,0):Generalnie solidna praca z szeregiem zauważonych błędów
dostateczny plus (+dst; 3,5):Wynik zadowalający, ale z istotnymi błędami
dostateczny (dst; 3,0):Praca/wyniki spełniają minimalne kryteria
niedostateczny (ndst; 2,0):Student ma podstawowe braki w opanowaniu materiału:
ocena jest traktowana jako nieukończenie (brak zaliczenia) zajęć
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Bancroft John, Seksualność człowieka, Elsevier Urban & Partner, Wrocław 2009
2. Podgajna-Kuśmierek Magdalena, Pedofilia, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2003
3. Leiblum Sandra R., Rosen Raymond C. (red) Terapia zaburzeń seksualnych, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005
4. Pospiszyl Irena, Szczepanik Renata (red) Zachowania dewiacyjne dziewcząt i kobiet, Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Łódź 2007
5. Prokosz Małgorzata (red) Dewiacyjne aspekty współczesnego świata, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2004
6. Urban Bronisław, Zachowania dewiacyjne młodzieży, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków ……..
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: