Podstawy edukacji matematycznej dziecka 13-PNL2EPEM12
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
-potrafi wykorzystać znajomość studiowanej dyscypliny w zakresie kształcenia matematycznego dzieci w przedszkolu i klasach I-III ,
-dokonuje wyboru i selekcji wiedzy przedmiotu do potrzeb kształcenia matematycznego dzieci w przedszkolu i klasach I-III,
-potrafi rozwiązywać i samodzielnie tworzyć zadania standardowe i niestandardowe dla dzieci w młodszym wieku,
-potrafi systematycznie pogłębiać i uaktualniać swoją wiedzę z dziedziny teorii matematyki w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Kryteria oceniania
F- dyskusja; obserwacja studenta, analiza jego wypowiedzi
S- Ocena wykonanych przez studenta zadań
Literatura
Bobiński Z., Nodzyński P., Uscki M, Uczymy się myśleć nieszablonowo, Toruń 2003
Cackowska M., Rozwiązywanie zadań tekstowych w klasach I-III, Warszawa 1990
Dominek R., Pełka-Woszko A., Dziecko w krainie matematyki, Poznań 2004
Nowik J., Kształcenie matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej, Opole 2009
Gruszczyk-Kolczyńska E., Dziecięca matematyka, Warszawa 1999
Gruszczyk-Kolczyńska E., Dlaczego dzieci nie potrafią uczyć się matematyki. Warszawa 1989
Gruszczyk-Kolczyńska E., Dobosz K., Zielińska E., Jak nauczyć dzieci sztuki konstruowania gier, Warszawa 1996
Klus-Stańska D., Kalinowska A., Rozwijanie myślenia matematycznego młodszych uczniów, Warszawa 2004
Makowska K., Jak inspirować myślenie matematyczne, Kielce 2009
Sawicki T. Recik R., Nowik J., Matematyka. To nauczyciel klas początkowych wiedzieć powinien, Opole 1997
Wojnowska M., Między przekazem a odkryciem. Twórcze rozwiązywanie zadań przez dzieci, Kraków 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: