Organizowanie środowiska edukacyjnego w przedszkolu 13-OSE-23
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Student:
Rozróżnia i stosuje wiedzę z zakresu funkcjonowania klasycznych
i alternatywnych placówek wychowania przedszkolnego
Planuje, organizuje prawidłowo przestrzeń edukacyjną dziecka
w przedszkolu
Dostrzega, poznaje i rozwiązuje sytuacje trudne wychowawczo
w grupie przedszkolnej
Tworzy przyjazne warunki do adaptacji dziecka do przedszkola
Dokonuje prawidłowej analizy i właściwie interpretuje treści wybranego programu wychowania przedszkolnego
Dostrzega i prawidłowo planuje pracę edukacyjną w grupie przedszkolnej uwzględniając istotne kryteria
Weryfikuje przeszkody i bariery komunikacyjne
Projektuje konstruktywny model współdziałania różnych podmiotów w oparciu o wykorzystanie współczesnych podejść w procesie porozumiewania się
Literatura
Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Kraków 2011.
Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna. Nowa podstawa programowa, Warszawa 2011.
Królica M. (red.), Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, Częstochowa 2007.
Kwiatowska M. (red.), Podstawy pedagogiki przedszkolnej, Warszawa 1985.
Piwowarski R. (red.), Dziecko. Sukcesy i porażki, Warszawa 2007.
Podstawa programowa dla wychowania przedszkolnego 2009.
Czasopisma pedagogiczne: „Wychowanie w Przedszkolu”, „Bliżej Przedszkola”, „Życie Szkoły”, „Dyrektor Szkoły”, „Doradca Dyrektora Przedszkola”
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: