Interpretacja piosenki
13-MSM3TITP34
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
- rozwijanie praktycznych umiejętności w zakresie pracy głosem jako podstawowe medium w przyszłej pracy zawodowej na bazie utworów z zakresu muzyki rozrywkowej polskiej i zagranicznej;
- rozwijanie i poszerzanie umiejętności w zakresie interpretacji muzycznej i literackiej danego utworu;
- poszerzanie umiejętności w poprawnej emisji głosu, poprawnej artykulacji, dykcji i podstaw improwizacji;
- rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez praktyczne poznawanie literatury wokalnej, m.in. słuchanie najważniejszych nagrań audio/video polskiej i zagranicznej muzyki rozrywkowej oraz ujawnianie wpływu muzyki instrumentalnej na muzykę wokalną;
- wyrabianie u studenta umiejętności w odpowiednim doborze repertuaru wokalnego przede wszystkim pod kątem nauczania przyszłych adeptów sztuki wokalnej;
- przygotowanie merytoryczne i praktyczne studenta do samodzielnego i twórczego wykonania utworu wokalnego a'cappella oraz współpracy z instrumentalistami (akompaniatorami);
- wyposażenie studenta w podstawowe umiejętności pracy na scenie oraz umiejętność przekazywania innym zdobytej wiedzy.
Kierunek studiów
Edukacja Artystyczna w zakresie Sztuki Muzycznej
Poziom przedmiotu
II stopień
Rodzaj przedmiotu
fakultatywne
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
- słuch muzyczny, muzykalność, predyspozycje głosowe, podstawowe wiadomości z zakresu teorii muzyki, zwłaszcza harmonii i notacji muzycznej
- opanowanie zagadnień z zakresu przedmiotu emisji głosu indywidualnej na poziomie studiów I stopnia (predyspozycje głosowe, podstawy techniki wokalnej).
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metoda: obserwacja rozwoju wokalnego, nabywania nawyków mięśniowych i świadomości wokalnej studenta, praktyczne sprawdzenie umiejętności podczas wykonywania utworów, ocena wykonania programu zaliczeń semestralnych i egzaminu końcowego.
Kryteria: przygotowanie studenta do zajęć, uczynione postępy, samodzielność w pracy nad głosem, opanowanie zadanego programu pod względem wokalnym, muzycznym, pamięciowym
5.0 - znakomita wiedza, umiejętności wokalne, interpretacyjne, znakomicie zrealizowany program
4.5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności wokalne, interpretacyjne, bardzo dobrze zrealizowany program
4.0 - dobra wiedza, umiejętności wokalne, interpretacyjne, dobrze zrealizowany i wykonany program
3.5 - zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 - zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne ale z licznymi błędami
2.0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: