Fortepian 13-MSM3GFRT34
1. Student rozwija umiejętność posługiwania się różnymi rodzajami artykulacji;
2. Rozwija umiejętność kształtowania barwy dźwięku;
3. Doskonali zależności pomiędzy barwą dźwięku, artykulacją a stylem;
4. Doskonali pamięć muzyczną;
5. Doskonali umiejętność prawidłowej pedalizacji i związanej z tym zróżnicowanej barwy dźwięku;
6. Kształtuje nawyk systematycznej pracy na instrumencie;
7. Poznaje różne formy muzyczne na przykładzie wykonywanych utworów;
8. Podejmuje próby samodzielnego opracowania utworów.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
- student wykazuje dużą znajomość literatury fortepianowej - ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę dotyczącą stylów i gatunków muzycznych charakterystycznych dla muzyki rozrywkowej;
- posiada znajomość wzorców tworzenia akompaniamentu fortepianowego oraz improwizacji;
- posiada wszechstronnie rozwiniętą osobowość artystyczną zdolną do tworzenia, realizowania i wyrażania własnych koncepcji artystycznych na gruncie muzyki fortepianowej;
- posiada zdolność rozwijania techniki gry na fortepianie, przydatnej do kreowania i realizowania własnych pomysłów artystycznych;
- potrafi w sposób przekonujący, płynny i wierny przekazać publiczności idee prezentowanych utworów fortepianowych;
- posiada umiejętność selekcji i doboru metod i procedur potrzebnych do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej i artystycznej.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
5.0 – znakomite umiejętności manualne, znakomicie zrealizowany i wykonany program, świetna wiedza ogólnomuzyczna;
4.5 – bardzo dobre umiejętności manualne, bardzo dobrze zrealizowany i wykonany program, bardzo dobra wiedza ogólnomuzyczna;
4.0 – dobre umiejętności manualne, dobrze zrealizowany i wykonany program, dobra wiedza ogólnomuzyczna;
3.5 – zadowalające umiejętności manualne i wiedza ogólnomuzyczna, zrealizowanie i wykonanie programu z niedociągnięciami;
3.0 – zadowalające umiejętności manualne i wiedza ogólnomuzyczna, zrealizowanie i wykonanie programu z dużymi niedociągnięciami;
2.0 – niezadowalające umiejętności i wiedza ogólnomuzyczna oraz niezrealizowanie programu.
Literatura
1. J. Aebersold – Szkoła jazzu
2. F. Booth – 100 Piano Solos
3. D. Brubeck – Utwory jazzowe na fortepian
4. K. Dębski – Workoholic. Utwory jazzowe
5. Duety jazzowe na fortepian
6. E. Garner – Utwory jazzowe na fortepian
7. G. Martin – Boogie and blues for piano
8. O. Peterson – Utwory na fortepian
9. Standardy bluesowe
10. The Definitive – Jazz Collection
11. The Real Book – standardy jazzowe
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: