Kształcenie słuchu 13-MSL6XKSS
Treści kształcenia obejmują:
- dyktanda słuchowe
- ćwiczenia analityczno-słuchowe (analiza słuchowa, wzrokowa), m.in. w oparciu o fragmenty utworów wokalnych (literatura renesansu, baroku, klasycyzmu, romantyzmu i XX wieku)
- czytanie nut głosem – ćwiczenia m.in. w oparciu o fragmenty utworów wokalnych (literatura renesansu, baroku, klasycyzmu, romantyzmu i XX wieku)
- słuchowa korekta błędów w ćwiczeniach i partyturach
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
- analizować słuchowo, odtwarzać i zapisywać zjawiska dźwiękowe
- dokonywać słuchowej i wzrokowej analizy partytury utworu chóralnego
- wykonywać a vista poszczególne głosy utworu wokalnego
- wykonywać ćwiczenia wielogłosowe zespołowo lub z akompaniamentem fortepianu
- korygować słuchowo błędy
- podawać dźwięki chórowi od kamertonu
Kryteria oceniania
kolokwium pisemne, zaliczenie cwiczeń
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
F. Wesołowski, Materiały do ćwiczeń harmonicznych, PWM 1996
Ars choralis. Barok. Materiały dla dyrygentów i zespołów chóralnych, oprac. J. Jazownik, AM Kraków 2013
Materiały do kształcenia słuchu, cz. I, red. M. Dziewulska, A. Frączkiewicz, PWM 2015
J. K. Lasocki, Mały solfeż, PWM 2003
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: