Instrumentacja 13-MSL6XIST
TK_01 Problemy techniczne instrumentów muzycznych - skale, brzmienie, możliwości wykonawcze, sposoby ich łączenia.
TK_02 Zasady aranżacji utworów.
TK_03 Rytmika stosowana w muzyce rozrywkowej (m. in. latynoskiej, jazzowej).
TK_04 Skale muzyczne, w tym jazzowe.
TK_05 Samodzielne aranżowanie prostych utworów na zespoły szkolne o różnym składzie instrumentalnym.
TK_06 Samodzielne aranżowanie utworów o rozszerzonej harmonii i zróżnicowanej rytmice na zespoły szkolne.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
INS_01 ma wiedzę niezbędną do rozwijania umiejętności w zakresie instrumentacji
INS_02 rozwija umiejętność samodzielnego instrumentowania utworów
INS_03 rozwija umiejętność samodzielnego aranżowania utworów na zespół instrumentalny
INS_04 wykazuje twórczą postawę
INS_05 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności muzycznych
Kryteria oceniania
obserwacja studenta, konsultacje,
zaliczenie pisemne – test wiadomości, napisanie partytury
5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
Literatura
Bartz J., Instrumenty perkusyjne we współczesnej sekcji rytmicznej
Bartz J., Let’s play bongos. Szkoła na bongosy.
Kolasiński J., Zespoły instrumentalne
Krystyniak T., Ręce pełne muzyki
Rybnicki M., Vademecum instrumentacji.
Repertuar utworów z podręczników szkolnych .
Standardy muzyki rozrywkowej jazzowej.
Utwory instrumentowane i aranżowane przez studentów.
Literatura przedmiotu ( uzupełniająca):
Utwory różnych epok o zróżnicowanej fakturze oraz tańce i melodie ludowe.
Repertuar szkolnych zespołów instrumentalnych.
Popularne utwory muzyki rozrywkowej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: