Instrument: fortepian 13-MSL6TINF44
- student rozwija umiejętność posługiwania się różnymi rodzajami artykulacji;
- rozwija umiejętność kształtowania barwy dźwięku;
- doskonali zależności pomiędzy barwą dźwięku, artykulacją a stylem;
- doskonali pamięć muzyczną;
- doskonali umiejętność prawidłowej pedalizacji i związanej z tym zróżnicowanej barwy dźwięku;
- kształtuje nawyk systematycznej pracy na instrumencie;
- poznaje różne formy muzyczne na przykładzie wykonywanych utworów;
- podejmuje próby samodzielnego opracowania utworów
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2025/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2021/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
posiada osobowość artystyczną zdolną do tworzenia, realizowania i wyrażania własnych koncepcji artystycznych na gruncie muzyki fortepianowej;
- posiada zdolność rozwijania techniki gry na fortepianie, przydatnej do kreowania i realizowania własnych pomysłów artystycznych;
- potrafi w sposób płynny i wierny przekazać publiczności idee prezentowanych utworów fortepianowych;
- posiada umiejętność selekcji i doboru metod i procedur potrzebnych do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej i artystycznej
Kryteria oceniania
Metody oceniania: obserwacja, egzamin.
Kryteria oceniania:
5.0 – znakomite umiejętności manualne, znakomicie zrealizowany i wykonany program, świetna wiedza ogólnomuzyczna;
4.5 – bardzo dobre umiejętności manualne, bardzo dobrze zrealizowany i wykonany program, bardzo dobra wiedza ogólnomuzyczna;
4.0 – dobre umiejętności manualne, dobrze zrealizowany i wykonany program, dobra wiedza ogólnomuzyczna;
3.5 – zadowalające umiejętności manualne i wiedza ogólnomuzyczna, zrealizowanie i wykonanie programu z niedociągnięciami;
3.0 – zadowalające umiejętności manualne i wiedza ogólnomuzyczna, zrealizowanie i wykonanie programu z dużymi niedociągnięciami;
2.0 – niezadowalające umiejętności i wiedza ogólnomuzyczna oraz niezrealizowanie i nie wykonanie programu.
Literatura
1. J. Aebersold – Szkoła jazzu
2. F. Booth – 100 Piano Solos
3. D. Brubeck – Utwory jazzowe na fortepian
4. K. Dębski – Workoholic. Utwory jazzowe
5. Duety jazzowe na fortepian
6. E. Garner – Utwory jazzowe na fortepian
7. G. Martin – Boogie and blues for piano
8. O. Peterson – Utwory na fortepian
9. Standardy bluesowe
10. The Definitive – Jazz Collection
11. The Real Book – standardy jazzowe
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: