Harmonia jazzowa 13-MSL5THJZ-2
Treści kształcenia przedmiotu "Harmonia jazzowa":
AKORDYKA
1. Trójdźwięki
2. Czterodźwięki
3. Budowanie akordów w ramach skal
4. Dominanta, centrum tonalne, kadencja II – V – I
5. Substytuty
6. Akordy kwartowe
KONSTRUKCJE HARMONICZNE
1. Harmonizowanie melodii
2. Realizacja przebiegów z podanych jazzowych oznaczeń
ANALIZA HARMONICZNA (wybrane standardy)
ASPEKT WYKONAWCZY HARMONII JAZZOWEJ – różnice wynikające ze składów wykonawczych, stylistyki itp
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
-posiada podstawową wiedzę na temat harmoniki jazzowej.
- posiada wiedzę o skalach jazzowych i zna symbole akordów.
- posiada umiejętność harmonizowania podanej melodii za pomocą akordów jazzowych.
- potrafi odczytać symbole akordów jazzowych.
- potrafi zrealizować na instrumencie klawiszowym określone struktury harmoniczne i kadencje jazzowe.
Kryteria oceniania
Kolokwium pisemne, zaliczenia ćwiczeń,ocena przygotowanych zadań harmonicznych.
5.0 - student wykazuje znakomite opanowanie każdej z treści kształcenia
4.5 - student wykazuje bardzo dobre opanowanie każdej z treści kształcenia
4.0 - student wykazuje znajomość każdej z treści kształcenia na poziomie dobrym (dopuszczalne pewne niedociągnięcia)
3.5 - student opanował treści kształcenia zadowalająco (dopuszczalna niewielka liczba błędów)
3.0 - student opanował treści kształcenia zadowalająco (dopuszczalne błędy)
2.0 - student opanował treści kształcenia niezadowalająco (liczne błędy)
W ocenianiu uwzględnione zostają:
- poziom poszczególnych umiejętności, zamieszczony w opisie efektów kształcenia,
- wiedza z zakresu harmonii jazzowej,
- umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce,
- poczucie stylu i formy w muzyce jazzowej,
- wyobraźnia muzyczna.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
W. K. Olszewski, Podstawy harmonii we współczesnej muzyce jazzowej i rozrywkowej, PWM 2009
W. K. Olszewski, Sztuka Improwizacji Jazzowej, PWM 2012
B. Hołownia, O harmonii jazzowej: zapiski z szuflady, HoBo Records 2012
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: