Emisja głosu 13-MSL5HEMG
Celem zajęć jest osiągnięcie takiego rozwoju wokalnego studenta, który:
- wykorzystuje w stopniu jak najwyższym możliwości swego głosu
- ma świadomość swego głosu i operuje nim poprawnie
-ma rozwiniętą skalę głosu
-opanował zadany program w stopniu poprawnym pod względem wokalnym, muzycznym, pamięciowym
-potrafi pokonywać problemy emisyjne na kolejnych stopniach swojego rozwoju wokalnego
- umie rozwiązywać problemy wokalne, także uczestnicząc w śpiewie zbiorowym
- potrafi oddać głosem zmiany dynamiczne w utworze
- potrafi wykonać głosem frazy z różną artykulacją
- potrafi wykonać głosem frazy skomplikowane rytmicznie
- śpiewa głosem brzmiącym i wyrównanym we wszystkich rejestrach
- śpiewa głosem o estetycznej barwie
- śpiewa głosem nośnym, o pewnym wolumenie
- interpretuje wykonywane utwory ze świadomością tekstu literackiego i muzycznego
- stosuje prawidłową dykcję
- potrafi samodzielnie opracować utwór pod względem jego zgodności z tekstem
- wykorzystuje zdobytą wiedzę muzyczną w praktyce
W cyklu 2020/SZ:
jak w opisie ogólnym |
W cyklu 2021/SZ:
jak w opisie ogólnym |
W cyklu 2022/SZ:
jak w opisie ogólnym |
W cyklu 2023/SZ:
jak w opisie ogólnym |
W cyklu 2024/SZ:
jak w opisie ogólnym |
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Operuje świadomie swoim głosem w śpiewie i wykorzystuje jego możliwości, w tym skalę głosu
Rozwiązuje problemy emisyjne w śpiewie, także zbiorowym
Wykonuje frazy z różnorodną dynamiką, artykulacją i skomplikowanymi rytmami
Posiada brzmiący głos o estetycznej barwie i pewnym wolumenie
Interpretuje wykonywane utwory z dobrą dykcją
Potrafi samodzielnie opracować utwór
Stosuje prawidłową dykcję
Kryteria oceniania
- wykorzystuje w stopniu jak najwyższym możliwości swego głosu
- ma świadomość swego głosu i operuje nim poprawnie
-ma rozwiniętą skalę głosu
-opanował zadany program w stopniu poprawnym pod względem wokalnym, muzycznym, pamięciowym
-potrafi pokonywać problemy emisyjne na kolejnych stopniach swojego rozwoju wokalnego
- umie rozwiązywać problemy wokalne, także uczestnicząc w śpiewie zbiorowym
- potrafi oddać głosem zmiany dynamiczne w utworze
- potrafi wykonać głosem frazy z różną artykulacją
- potrafi wykonać głosem frazy skomplikowane rytmicznie
- śpiewa głosem brzmiącym i wyrównanym we wszystkich rejestrach
- śpiewa głosem o estetycznej barwie
- śpiewa głosem nośnym, o pewnym wolumenie
- interpretuje wykonywane utwory ze świadomością tekstu literackiego i muzycznego
- stosuje prawidłową dykcję
- potrafi samodzielnie opracować utwór pod względem jego zgodności z tekstem
- wykorzystuje zdobytą wiedzę muzyczną w praktyce
Praktyki zawodowe
nie obowiązują
Literatura
Materiały nutowe:
1) Pieśni kompozytorów polskich i obcych ( dostosowane stopniem trudności do indywidualnych możliwości głosowych i umiejętności wokalnych studentów)
2) Arietty starowłoskie
3) Arie oratoryjne i operowe (fakultatywnie)
4) Duety, tercety, kwartety (fakultatywnie)
Lektury z zakresu metodyki:
1) H. Sobierajska – „Uczymy się śpiewać”
2) Cz. Wojtyński – „Emisja głosu”
3) T. Zaleski – „Aparat głosotwórczy a technika wokalna”
4) B. Tarasiewicz – „Mówię i śpiewam świadomie”
W cyklu 2020/SZ:
jak w opisie ogólnym |
W cyklu 2021/SZ:
jak w opisie ogólnym |
W cyklu 2022/SZ:
jak w opisie ogólnym |
W cyklu 2023/SZ:
jak w opisie ogólnym |
W cyklu 2024/SZ:
jak w opisie ogólnym |
Uwagi
W cyklu 2020/SZ:
jak w opisie ogólnym |
W cyklu 2021/SZ:
jak w opisie ogólnym |
W cyklu 2022/SZ:
jak w opisie ogólnym |
W cyklu 2023/SZ:
jak w opisie ogólnym |
W cyklu 2024/SZ:
jak w opisie ogólnym |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: