Improwizacja instrumentalna 13-MSL4TIMI22
Student:
- rozwija umiejętność posługiwania się różnymi skalami muzycznymi w grze na fortepianie – poznaje skalę durową, molową melodyczną i ich odmiany, skale zmniejszone, całotonowe oraz pentatonikę i skalę bluesową;
- poznaje budowę charakterystycznych dla muzyki jazzowej akordów oraz odpowiedni układ poszczególnych składników funkcji harmonicznych na klawiaturze (piano voicings);
- doskonali zależności pomiędzy barwą dźwięku, artykulacją, dynamiką i ekspresją;
- doskonali pamięć muzyczną;
- kształtuje nawyk systematycznej pracy na instrumencie;
- podejmuje próby samodzielnego opracowania utworów.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student po zakończeniu modułu potrafi:
- improwizować na podstawie przebiegu harmonicznego danego utworu;
- zastosować w improwizacji różne skale muzyczne w zależności od struktur harmonicznych zawartych w realizowanych utworach;
- budować konstrukcje harmoniczne w utworach z zakresu muzyki rozrywkowej oraz w standardach jazzowych w oparciu o podany zapis funkcyjny;
- posiada osobowość artystyczną zdolną do tworzenia, realizowania i wyrażania własnych koncepcji artystycznych również poprzez improwizację;
- posiada zdolność rozwijania techniki gry na fortepianie, przydatnej do kreowania i realizowania własnych pomysłów artystycznych.
Kryteria oceniania
5.0 – znakomite umiejętności w zakresie improwizacji, znakomicie zrealizowany i wykonany program
4.5 – bardzo dobre umiejętności w zakresie improwizacji, bardzo dobrze zrealizowany i wykonany program
4.0 – dobre umiejętności w zakresie improwizacji, dobrze zrealizowany i wykonany program
3.5 – zadowalające umiejętności w zakresie improwizacji, zrealizowanie i wykonanie programu z niedociągnięciami
3.0 – zadowalające umiejętności w zakresie improwizacji, wykonanie programu z dużymi niedociągnięciami
2.0 – niezadowalające umiejętności w zakresie improwizacji oraz niezrealizowanie programu
Literatura
1. Aebersold J. – Szkoła jazzu:
• Vol. 1 – How to play jazz and improvise
• Vol. 2 – Nothin´ But Blues
• Vol. 3 – The II-V7-I Progression
• Vol. 24 – Major and Minor
2. The Real Book vol. 1, 2, 3
3. The New Real Book vol. 1, 2, 3
4. Jazz Fake Book
5. Jazz LTD
6. The Colorado CookBook
7. The Real Book of Blues
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: