Instrument: fortepian 13-MSL3TINF14
- student rozwija umiejętność posługiwania się różnymi rodzajami artykulacji;
- rozwija umiejętność kształtowania barwy dźwięku;
- doskonali zależności pomiędzy barwą dźwięku, artykulacją a stylem;
- doskonali pamięć muzyczną;
- doskonali umiejętność prawidłowej pedalizacji i związanej z tym zróżnicowanej barwy dźwięku;
- kształtuje nawyk systematycznej pracy na instrumencie;
- poznaje różne formy muzyczne na przykładzie wykonywanych utworów;
- podejmuje próby samodzielnego opracowania utworów
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
- student wykazuje znajomość literatury fortepianowej z zakresu muzyki rozrywkowej;
- potrafi budować proste struktury akompaniamentu fortepianowego oraz zna podstawy improwizacji;
- posiada osobowość artystyczną zdolną do tworzenia, realizowania i wyrażania własnych koncepcji artystycznych na gruncie muzyki fortepianowej;
- posiada zdolność rozwijania techniki gry na fortepianie, przydatnej do kreowania i realizowania własnych pomysłów artystycznych;
- potrafi w sposób płynny i wierny przekazać publiczności idee prezentowanych utworów fortepianowych;
- posiada umiejętność selekcji i doboru metod i procedur potrzebnych do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej i artystycznej
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
5.0 – znakomite umiejętności pianistyczne, znakomicie zrealizowany i wykonany program, świetna wiedza ogólnomuzyczna
4.5 – bardzo dobre umiejętności pianistyczne, bardzo dobrze zrealizowany i wykonany program, bardzo dobra wiedza ogólnomuzyczna
4.0 – dobre umiejętności pianistyczne, dobrze zrealizowany i wykonany program, dobra wiedza ogólnomuzyczna
3.5 – zadowalające umiejętności pianistyczne i wiedza ogólnomuzyczna, zrealizowanie i wykonanie programu z niedociągnięciami
3.0 – zadowalające umiejętności pianistyczne, wiedza ogólnomuzyczna, zrealizowanie i wykonanie programu z dużymi niedociągnięciami
2.0 – niezadowalające umiejętności pianistyczne i wiedza ogólnomuzyczna oraz niezrealizowanie i niewykonanie programu
Literatura
1. J. Aebersold – Szkoła jazzu
2. F. Booth – 100 Piano Solos
3. D. Brubeck – Utwory jazzowe na fortepian
4. C. Czerny – Ćwiczenia ośmiotaktowe
5. C. Czerny – Etiudy op. 740
6. C. Czerny – Przygotowawcza szkoła biegłości op. 636
7. C. Czerny – 24 Etiudy na lewą rękę op. 718
8. C. Czerny – Szkoła biegłości op. 299
9. C. Czerny – Wstępna szkoła biegłości op. 849
10. K. Dębski – Workoholic. Utwory jazzowe
11. Duety jazzowe na fortepian
12. E. Garner – Utwory jazzowe na fortepian
13. G. Martin – Boogie and blues for piano
14. O. Peterson – Utwory na fortepian
15. Standardy bluesowe
16. The Definitive – Jazz Collection
17. The Real Book – Standardy jazzowe
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: