Bezpieczeństwo uczniów w szkole 13-MSL2NBUS11
Bezpieczna szkoła. Zarządzanie rozwojem i organizacją szkoły
Podstawowe regulacje prawa w tym zakresie
Normy, wymogi i procedury bhp w zawodzie nauczyciela
Ergonomiczne stanowisko pracy i nauki. Ocena ryzyka zawodowego
Odpowiedzialność za naruszanie przepisów i zasad bhp. Nadzór i kontrola pracy
Regulaminy, instrukcje szkolne, certyfikaty. Dokumentowanie spraw związanych z bhp i ergonomią w szkole
Doskonalenie zawodowe, podnoszenie kwalifikacji w zawodzie nauczyciela
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
definiuje i rozumie podstawowe pojęcia związane z ergonomią, bezpieczeństwem i higieną w pracy nauczyciela
zna podstawowe regulacje prawne mające zastosowanie do tej problematyki
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
dobry plus (+db; 4,5): wyczerpująca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
dostateczny (dst; 3,0): liczne braki w wiedzy, umiejętnościach i kompetencjach społecznych
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, błędne umiejętności i brak kompetencji społecznych
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
J. Jabłoński, Ergonomia a poznanie. Odniesienia metodologiczne, Poznań 2019.
R. Lenart, Zarządzanie wiedzą w tworzeniu konkurencyjności szkoły, Warszawa 2018.
T. Konarska, Szkolne prawo pracy, Warszawa 2019.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: