Podstawy harmonii funkcyjnej 13-MNL6XPHF44
AKORDYKA
1. Akordy główne i poboczne.
2. Wychylenia modulacyjne.
3. Alteracje.
4. Progresje.
5. Modulacje.
FIGURACJA
1. Dźwięki obce pierwszego rodzaju (opóźnienia).
2. Dźwięki obce drugiego rodzaju (przejściowy, pomocniczy).
KONSTRUKCJE HARMONICZNE
1. Harmonizowanie sopranu.
2. Realizacja podanych funkcji harmonicznych.
3. Realizacja basu cyfrowanego.
ANALIZA HARMONICZNA
(wybrane utwory z literatury muzycznej baroku, klasycyzmu oraz romantyzmu).
DYKTANDA HARMONICZNE
(zapis lub praktyczna realizacja usłyszanych przebiegów harmonicznych).
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
- posiada widzę na temat systemu tonalnego dur-moll.
- określa funkcyjnie słyszany przebieg harmoniczny.
- posiada umiejętność harmonizowania podanej melodii.
- realizuje w praktyce podane funkcje harmoniczne.
- samodzielnie opracowuje struktury harmoniczne w fakturze chóralnej oraz instrumentalnej.
- realizuje na instrumentach klawiszowych określone struktury akordowe.
- potrafi przeprowadzić analizę harmoniczną.
Kryteria oceniania
- kolokwium pisemne
- zaliczanie ćwiczeń
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Sikorski Kazimierz, Harmonia, cz. I, II, PWM 1991
Wesołowski Franciszek, Nauka harmonii, AM Łódź 2016
Wesołowski Franciszek, Materiały do ćwiczeń harmonicznych, PWM 2009
Piotrowska Maria, Progresje. Zbiór ćwiczeń harmonicznych, CEA 2004
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: