Kreacja wizualna i multimedialna: Grafika żurnalowa 13-LSM4XKWMGRZ
Przedmiot Grafika Żurnalowa rozszerza podstawową wiedzę graficzną o wybrane techniki eksperymentalne i metody grafiki cyfrowej oraz serigrafii stosowane na tkaninach i innych mediach wybranych do realizacji projektów wizualnych. Przedmiot przekazuje konieczną wiedzy techniczną i technologiczną z zakresu Grafiki Warsztatowej rozwijanej o umiejętności samodzielnej pracy twórczej na drodze poszukiwania nowych ścieżek w obszarze szeroko pojętej grafiki współczesnej i projektowania obiektów wizualnych.
Przedmiot prowadzony jest według autorskiego programu prof. Moniki Kostrzewy.
Przekazuje zainteresowanym studentom podstawową wiedzę dotyczącą stylizacji i projektowania ubioru jako narzędzia komunikacji we współczesnym świecie.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Posiada zakres wiedzy dotyczącej Grafiki i Grafiki żurnalowej, orientuje się w literaturze przedmiotu
Formułuje pojęcia i terminy związane z technikami graficznymi
Projektuje, tworzy i realizuje własne koncepcje artystyczne w oparciu o wiedzę, doświadczenie i wyobraźnię
Posiada umiejętności potrzebne do wyrażenia swoich koncepcji artystycznych
Wykorzystuje warsztat artystyczny i odpowiednie narzędzia, dostosowując je do wybranych obszarów swej działalności
Posiada sprawność manualną i warsztatową w dyscyplinach artystycznych: grafika warsztatowa, rozszerzoną o zakres wiedzy z grafiki cyfrowej, grafiki żurnalowej, projektowania form użytkowych
Współdziała z innymi osobami w realizacji projektów artystycznych w odniesieniu do omawianej dyscypliny
Stosuje różnorodne metody współpracy w ramach upowszechniania kultury wizualnej
Potrafi, samodzielnie pracując rozwijać swoje umiejętności warsztatowe
Prezentuje publicznie własne dokonania twórcze zgodnie z obowiązującymi przy tym formami zachowań
Kryteria oceniania
5,5 – szczególnie wyróżniającą się opanowaniem wszystkich kryteriów
5,0 – znakomitą w opanowaniu wszystkich kryteriów
4.5 – bardzo dobrą w opanowaniu wszystkich kryteriów
4.0 – dobrą w opanowaniu wszystkich kryteriów
3.5 – zadawalającą, ale ze znacznymi niedociągnięciami w opanowaniu wszystkich kryteriów
3.0 – zadawalającą, ale z licznymi błędami w opanowaniu wszystkich kryteriów
Praktyki zawodowe
Firmy; Big Star, Haft S.A., Runotex, Teatr im. W. Bogusławskiego w Kaliszu, Com 40.
Literatura
Jordi Catafal, Clara Oliva, Techniki graficzne, Arkady, Warszawa 2004
Moda: historia mody od XVIII do XX wieku: kolekcja Instytutu Ubioru w Kioto, red. nacz. Akiko Fukai; tekst Akiko Fukai et al., tł. z jęz. ang. Sylwia Majewska, Warszawa, 2002
Drudi Elisabetta Paci Tiziana, Rysunek postaci w projektowaniu mody, Wydawnictwo: THE PEPIN PRESS / TOP MARK CENTRE
Fukai Akiko Vinkena Barbara, Frankel Susannah, Kurino Hirofumi, Rie Nie, Future Beauty: 30 years of Japanese fashion, London 2010.
Guidot Raymond, Design 1940-1990: wzornictwo i projektowanie, tł. z fr. Joanna
Wiatrowska, Ewa Wolańska, Warszawa 1998.
Toussaint-Samat Maguelonne, Historia stroju, tłum, Krystyna Szeżyńska-Maćkowiak, Warszawa 1998.
Czasopisma:
- Sztuka.pl
- Projekt
- Arteon
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: