Kreacja wizualna i multimedialna: Pracownia projektowania 13-LSM4XKPP44
Podjęcie własnych eksperymentów twórczych w zakresie kreacji w ubiorze i aranżacji sylwetki. Uwzględnienie artystycznych uwarunkowań w projektowaniu kolekcji opartej na relacji człowiek -ubiór-otoczenie będącej próbą uzewnętrznienia osobowości artystycznej studenta i jego wiedzy plastyczno-projektowej.
Opracowanie kolekcji prac przestrzennych rozwiązującej określone zadania plastyczne i projektowe o konkretnym przesłaniu artystycznym.
Przygotowanie kolekcji prac ma być osobistą i spójną stylistycznie wypowiedzią artystyczną.
Po zakończeniu modułu student posiada pogłębioną wiedzę na temat historii sztuki i wzorców będących podstawą kreacji artystycznej w ubiorze.
Wie jakie związki łączą sztuki piękne ze sztukami projektowymi z kulturą i nauką.
Posiada specjalistyczną wiedzę w zakresie sztuk plastycznych z ukierunkowaniem na określony zakres sztuk projektowych związanych z kreacją artystycznąna sylwetce na poziomie pozwalającym realizować indywidualne projekty twórcze.
Wykorzystuje zdobytą wiedzę teoretyczną w praktycznym działaniu – umie tworzyć, konstruować i realizować własne koncepcje plastyczne o określonej funkcji i zamierzonej ekspresji
Wskazuje związki między funkcją przedmiotu przeznaczonego dla konkretnego odbiorcy a zaprojektowaną formą plastyczną.
Potrafi wykonać za pomocą rysunku i metod graficznych szczegółowy zapis koncepcji projektowej i dostosować go do możliwości technologicznych realizacji
Wykorzystuje dostępne metody plastyczne i technologiczne do stworzenia wizualizacji i prototypów spójnej ideowo kolekcji przedmiotów, obiektów, ubiorów będących formą kreacji artystycznej
Potrafi zaprezentować publicznie swoje dokonania projektowe w formie prezentacji, wizualizacji graficznej oraz prototypu obiektu plastycznego w sposób oryginalny, zgodnie z określoną ideą
Potrafi prototypować i dokumentować wybrane projekty
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
projektować i wykonywać elementy artystycznego ubioru i przedmioty służące aranzacji sylwetki. Współtworzy i uczestniczy w prezentacjach, wystawach i pokazach z udziłem artystycznego ubioru oraz happeningach i akcjach artystycznych.
Zna i stosuje w swoich odniesieniach artystycznych terminologię używaną w kreacji ubioru i ubiorze scenicznym.
Potrafi za pomocą języka sztuki-wybranych technik graficznych szczegółowo zilustrować koncepcję autorskiej kolekcji przedmiotów pozostających w relacji człowik -ubiór-otoczenie wykorzystując wybrane metody techniczne i technologiczne.
Jest zdolny do efektywnego wykorzystania pokładów zdobytej wiedzy i umiejętności z zakresu kreowania formy przestrzennej na sylwetce
Pozyskuje informacje i wykorzystuje zdobytą w procesie edukacji wiedzę dostosowując ją do potrzeb koncepcji artystycznej i pisemnej pracy magisterskiej
Prezentuje swoje dokonania artystyczne w sposób spójny myślowo, zgodny z założeniami koncepcji artystycznej
Kryteria oceniania
Efektem realizowania zadań w pracowni są koncepcje artystyczno-projektowe związane z aranżowaniem i stylizowaniem najbliższego otoczenia człowieka i ich wizualizacja oraz prototypowanie. Kryteria oceny związane są z aktywnością w trakcie prowadzenia ćwiczeń i korekt, dojrzałością w formułowaniu celów projektowych i warsztatowe umiejętności tworzenia projektów, wizualizacji i prototypów.
Aby osiągnąć ocenę:
5,5 – szczególnie wyróżniającą się opanowaniem wszystkich kryteriów
5,0 – znakomitą w opanowaniu wszystkich kryteriów
4.5 – bardzo dobrą w opanowaniu wszystkich kryteriów
4.0 – dobrą w opanowaniu wszystkich kryteriów
3.5 – zadawalająca, ale ze znacznymi niedociągnięciami w opanowaniu
Literatura
- Twórcze projektowanie / Gavin Ambrose, Paul Harris ; tł. Joanna Hübner-Wojciechowska. – Warszawa, cop. 2008
- Kulturowe aspekty języka mody / Bożena Rejakowa. – Lublin, 2008
- Słownik mody / Ela i Andrzej Banach. – Warszawa, 1962
- Moda: koncepcja i realizacja projektu / Simon Seivewrigth : [tł. Artur Gałkowski]. – Warszawa, 2010
- Czym jest wzornictwo? : podręcznik projektowania / Laura Slack ; [tł. Paulina Broma & Karolina Broma]. – Warszawa, cop. 2007C Lalo., Społeczne funkcje mody,[w] Antologia współczesnej estetyki francuskiej pod red. I. Wojnar, Warszawa 1980.
- U. Eco. Historia Piękna przeł. Agnieszka Kuciak, Poznań 2005
- Ch. Seeling, Fashion 150 Years
- F. Boucher, Historia mody
- H. Worsley, 100 idei, które zmieniły modę
Literatura dodatkowa: (wybrane fragmenty)
- FASHION FUTURES Bradley Quinn, 2016
- SMART TEXTILES FOR DESIGNERS Rebeccah Pailes-Friedman, Laurence King Publishing 2016
- Underwear FASHION IN DETAIL Eleri Lynn, V &A Publishing, 2014
- E. Drudi, T. Paci . Rysunek postaci w projektowaniu mody
- S. Rushton, Moda dzisiaj
Czasopisma: 2 + 3 D; Format;Exit; Fashion; Zoom on Fasion Trends
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: