Grafika/ Projektowanie graficzne 13-LSM1XGPG11
Wykorzystanie indywidualnego źródła inspiracji do podjęcia artystycznych eksperymentów formalno – technicznych w procesie kreatywnego kształtowania idei. Kompozycja graficzna przestrzeni iluzyjnej, przedstawienie postaci ludzkiej, architektura wnętrz.
Stworzenie na podstawie własnych doświadczeń i posiadanej wiedzy z zakresu grafiki warsztatowej i projektowania graficznego szkiców, projektów do określonego konceptu:
1. Kreacji artystycznej - własny program twórczy;
2. Ilustracji książkowej i grafiki prasowej;
3. Grafiki projektowej, plakatu
Zapoznanie z zakresami Pracowni artystycznej dyplomowej Grafiki/Projektowania graficznego i Pracowni artystycznej pomocniczej.
Realizacja warsztatowa projektu w wybranych technikach graficznych i projektowania graficznego: Grafika o tematyce figuralnej związanej z wybranym obiektem lub żywą postacią
Analiza własnych dokonań twórczych i odniesienie ich do poziomu dokonań artystycznych przeszłości i teraźniejszości.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia:
Student posiada zakres wiedzy dotyczącej Grafiki/Projektowania graficznego, orientuje się w literaturze przedmiotu.
Student rozumie relacje pomiędzy teoretycznymi podstawami swojej działalności artystycznej a podejmowanymi przez siebie praktycznymi realizacjami
Student wykorzystuje wiedzę z zakresu rysunku, grafiki, perspektywy, barwy, kompozycji i elementów teorii sztuki w realizacji własnych koncepcji artystycznych.
Student wykorzystuje zdobytą wiedzę oraz warsztat artystyczny i technologiczny dostosowując go do pracy projektowej.
Student posiada zakres wiedzy i umiejętności
do samodzielnego przedstawienia koncepcji artystycznej w formie zapisu graficznego przy zastosowaniu wybranych technik druku graficznego i projektowaniu graficznym.
Student potrafi przygotować i publicznie zaprezentować własne prace artystyczne.
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
dobra dobry (db; 4,0): wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
Literatura
- Grafika wczoraj i dziś. Praca zbiorowa ,PWN, Warszawa 1974
- Wróblewska Danuta „Polska grafika współczesna” Interpress, Warszawa 1988
- Pfanhauser J., Polskie kolekcjonerstwo grafiki i rysunku, Arkady, Warszawa 1980
Grafika cyfrowa:
- Gieroń M., Użytkowa grafika komputerowa, wyd. Karat, 1992
Projektowanie graficzne:
- Ambrose G., Harris P., Pre – press, poradnik dla grafików, Wydawnictwo Naukowe PWN , Warszawa 2010.
- Souter N, Newman S, Plakat i reklama, Muza S.A., Warszawa 2012.
- Twemlow A. Czemu służy grafika użytkowa, ABE Dom Wydawniczy, Warszawa 2006.
Czasopisma:
- Sztuka.pl, Projekt, Arteon, Format, 2+3D grafika plus produkt, Press, Visual Communication
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: