Architektura informacji 13-ISL4FARI11
Opis treści kształcenia modułu zajęć/przedmiotu
Definicja pojęcia architektura informacji. Miejsce architektury informacji wśród
innych dyscyplin zajmujących się informacją.
Podstawowe zasady architektury informacji. Systemy etykietowania,
organizacyjne, nawigacyjne, wyszukiwania. Metadane.
Dokumentacja projektu: diagramy architektury informacji, schematy, modelowanie
zawartości, prototypy stron www.
Przygotowania propozycji modyfikacji wybranej witryny internetowej w oparciu o metody i zasady architektury informacji.
Promowanie architektury informacji. Wskazywanie korzyści płynących z jej
wdrażania.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
definiuje pojęcie architektura informacji i wskazuje zakres działań z nim związanych.
charakteryzuje podstawowe zasady architektury informacji.
wyjaśnia funkcjonowanie i cele systemów etykietowania, organizacji, nawigowania oraz wyszukiwania.
posługuje się diagramem architektury informacji.
wyjaśnia znaczenie architektury informacji i korzyści płynące z jej stosowania dla różnego rodzaju odbiorców.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
5,0 – student wykazuje dużą aktywność na zajęciach, na bieżąco przygotowuje się do zajęć, posiada umiejętność analitycznego myślenia i dedukcji, bez problemu rozwiązuje zadania omawiane na zajęciach,
4,5 – student wykazuje dużą aktywność na zajęciach, na bieżąco przygotowuje się do zajęć, posiada umiejętność analitycznego myślenia i dedukcji, poprawnie rozwiązuje zadania omawiane na zajęciach
4,0 – student na bieżąco przygotowuje się do zajęć, posiada umiejętność analitycznego myślenia i dedukcji, bez problemu rozwiązuje zadania omawiane na zajęciach
3,5 – student nieregularnie przygotowuje się do zajęć, rozwiązuje zadania omawiane na
zajęciach, ale z licznymi niedociągnięciami
3,0 – student nieregularnie przygotowuje się do zajęć, rozwiązuje zadania omawiane na zajęciach, ale z licznymi błędami
2,0 – student nie przygotowuje się do zajęć, ma problem z rozwiązaniem podstawowych zadań, nie przygotowuje zadań domowych
Literatura
Blog Eryka Orłowskiego - dostęp elektroniczny: http:// offline.pl, z dnia 20.06.2012. Information systems architecture and technology: model based decisions, red. Jerzy Świątek, Wrocław 2008.
Morville P., Rosenfeld L., Architektura informacji w serwisach internetowych, Gliwice 2003.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: