Nauka o książce, bibliotece i informacji naukowej 13-ISL2XNKB22
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student charakteryzuje terminologię i pojęcia bibliotekoznawstwa, bibliologii, informatologii.Student objaśnia miejsce bibliotekoznawstwa, bibliologii, informatologii w systemie nauk
Opisuje metodologię bibliotekoznawstwa, bibliologii, nauki o informacji
Wymienia ośrodki badawcze, organizacje, podstawowe publikacje (też w Internecie) z zakresu bibliotekoznawstwa, bibliologii, nauki o informacji.Wskazuje cechy wartościowej publikacji z bibliotekoznawstwa bibliologii, informatologii,
Prezentuje i zastosuje czasopisma z zakresu nauki o książce, bibliotekoznawstwa i informacji naukowej,oraz podstawowe bibliografie i słowniki biograficzne.
Interpretuje typologie bibliotek, ogólnokrajową sieć biblioteczną, sieć biblioteczną w Polsce w statystyce.
Scharakteryzuje model absolwenta w kształceniu bibliotekarzy na poziomie akademickim oraz placówki akademickiego kształcenia bibliotekarzy w Polsce.Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu bibliotekarza i pracownika informacji
Kryteria oceniania
5,5 – szczególnie wyróżniająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w dziedzinie nauki o książce, bibliotece i informacji naukowej
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w dziedzinie nauki o książce, bibliotece i informacji naukowej
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w dziedzinie nauki o książce, bibliotece i informacji naukowej
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w dziedzinie nauki o książce, bibliotece i informacji naukowej
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami w dziedzinie nauki o książce, bibliotece i informacji naukowej
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami w dziedzinie nauki o książce, bibliotece i informacji naukowej
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w dziedzinie nauki o książce, bibliotece i informacji naukowej
Literatura
Bieńkowska B.: Książka na przestrzeni dziejów. Warszawa 2005
Cisek S.: Filozoficzne aspekty informacji naukowej. Kraków 2002
C
Drzewiecki M., Majewska M.(red.): Biblioteka w społeczeństwie informacyjnym: edukacja, informacja, media, Warszawa 2005
Fercz J., Niemczykowa A.: Podstawy nauki o książce, bibliotece i informacji naukowej. Warszawa 2001.
Gondek Elżbieta i Pietruch-Reizes Diana (red.): Współczesne oblicze nauki o informacji w Polsce i za granicą. W: Studia z informacji naukowej i dyscyplin pokrewnych. Katowice 2007
HuczekM,: Żołędowska B.: Statystyka dla bibliotekoznawców. Sosnowiec 2003
Migoń, K.: Kultura książki. W: Nauka o książce, bibliotece i informacji we współczesnym świecie. Warszawa 2003
Ratajewski J.: Wprowadzenie do bibliotekoznawstwa, czyli wiedza o bibliotece w różnych dawkach. Warszawa 2002
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: