Metodyka pracy z czytelnikiem - warsztaty 13-ISL2XMPC12
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:Objaśnia znaczenie pojęć oraz terminologię stosowaną w metodyce pracy z czytelnikiem.Opisuje psychologiczne, pedagogiczne i socjologiczne podstawy pracy z czytelnikiem.
Przedstawia kategorie publiczności czytające.j Scharakteryzuje formy stosowane w pracy z czytelnikiem z uwagi na okoliczności odbioru
Opisuje formy pracy z czytelnikiem zgodnie z kryterium charakteru komunikacji.Posiada orientację w zakresie literatury przedmiotu i umiejętności niezbędne do korzystania z niej.Przedstawia modele pracy z czytelnikiem indywidualnym, zespołowe i zbiorowe formy pracy.Planuje i opracowuje kolejne fazy realizacji określonej metody pracy z czytelnikiem.Pracuje w zespole nad przygotowaniem form pracy z czytelnikiem.Sprawnie komunikuje się z otoczeniem wykorzystując zasady asertywności i etyki.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania
5,5 – szczególnie wyróżniająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie metodyki pracy z czytelnikiem
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie metodyki pracy z czytelnikiem
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie metodyki pracy z czytelnikiem
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie metodyki pracy z czytelnikiem
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami w zakresie metodyki pracy z czytelnikiem
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami w zakresie metodyki pracy z czytelnikiem
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie metodyki pracy z czytelnikiem
Literatura
Drzewiecki M., Majewska M.(red.). Biblioteka w społeczeństwie informacyjnym: edukacja, informacja, media, Warszawa 2005
Bibliologia, biblioteki, bibliotekarz. Warszawa 2005 s. 149-161
Grabowska Dorota: Projekt jako metoda godna polecenia dla bibliotekarzy. W: Książka, biblioteka, informacja w kręgu kultury i edukacji. Warszawa 2008
Koźmińska I., Olszewska B., Wychowanie przez czytanie. Warszawa 2010
Lewandowicz-Nosal G., Biblioteki dla dzieci wczoraj i dziś. Poradnik. Warszawa 2008
Wajda A., Metodyka i organizacja czytelnictwa. Bydgoszcz 1983
Wojciechowski J. Podstawy pracy z czytelnikiem. Warszawa 1991
Wojciechowski Jacek: Praca z użytkownikiem w bibliotece. Warszawa 2000
Zając Michał: Biblioteki i młodzież „przyjaciele, wrogowie, nieznajomi”? W: Biblioteka w otoczeniu społecznym. Warszawa 2000
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: