Czytelnictwo 13-ISL1XCZY11
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
Objaśnia znaczenie pojęć stosowanych w wiedzy o czytelnictwie i wybrane problemy odbioru literatury.
Charakteryzuje miejsce książki i czytelnictwa we współczesnej i interpretuje kulturowe mechanizmy procesów czytelniczych, w których uczestniczy.
Posiada orientacje w zakresie literatury przedmiotu i umiejętności niezbędne do korzystania z niej.
Używa poznane techniki do badań czytelnictwa i zinterpretować ich wyniki.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania
5,5 – szczególnie wyróżniająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w dziedzinie czytelnictwa
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w dziedzinie czytelnictwa
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w dziedzinie czytelnictwa
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w dziedzinie czytelnictwa
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami w dziedzinie czytelnictwa
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami w dziedzinie czytelnictwa
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w dziedzinie czytelnictwa
Literatura
Dunin J., Pismo zmienia świat. Warszawa : Łódź 1998
Escarpit R., Literatura a społeczeństwo. W: W kręgu socjologii literatury. T.1 Warszawa 1977 s.223
Radliska H., Książka wśród ludzi. Warszawa 1961
Straus G., Czytanie, kupowanie, surfowanie. Społeczny zasięg książki w Polsce w 2006 r., Warszawa 2008
Straus G., Książka w społecznej przestrzeni polskie wsi, Warszawa 2008
Wajda A., Metodyka i organizacja czytelnictwa, Bydgoszcz 1983
Wojciechowski J., Czytelnictwo, Kraków 2000
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: