Pedagogiczne konwersatorium fakultatywne: Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych 13-ASLXFPZU11
Definicje i pojęcia dotyczące uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym z niepełnosprawnością w ujęciu wybranych autorów; Rozumienie tychże w ujęciu ORE
Aspekty prawne i funkcjonalne orzecznictwa w sytemie opieki zdrowotnej oraz orzekania i opiniowania w Poradniach Psychologiczno-Pedagogicznych
Aktualne akty prawne dotyczące organizacji wychowania i kształcenia dzieci ze SPE w przedszkolach i szkołach
Sposoby dostosowania metod I form kształcenia są możliwe do zastosowania wodniesieniu do dzieci z różnorodnymi niepełnosprawnościami, specyficznymi trudnościami w nauce oraz innymi kategoraimi specydicznych potrzeb edukacyjnych.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zna i rozumie definicje i pojęcia dotyczące uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym z niepełnosprawnością
Zna I rozumie aspekty prawnei funkcjonalne orzecznictwa w sytemie opieki zdrowotnej oraz orzekania i opiniowania w Poradniach Psychologiczno-Pedagogicznych
Zna i potrafi interpretować aktualne akty prawne dotyczące organizacji wychowania i kształcenia dzieci ze SPE w przedszkolachi szkołach
Wie, jakie sposoby dostosowania metod I form kształcenia są możliwe do zastosowania wodniesieniu do dzieci z różnorodnymi niepełnosprawnościami, specyficznymi trudnościami w nauce oraz innymi kategoraimi specydicznychpotrzeb edukacyjnych.
Kryteria oceniania
przedstawienie prezentacji i udział w dyskusji; kolokwium pisemne
Literatura
Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : podręcznik akademicki / pod red. Joanny Głodkowskiej. - Wyd. 1, dodr. 1. - Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2012
psychofizycznych ucznia / Renata Naprawa [et al.]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2012
Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : materiały dla nauczycieli / [aut. Emilia Wojdyła et al.] - Warszawa : [Ministerstwo Edukacji Narodowej], 2010
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 2 / pod red. nauk. Anny Guzy oraz Bernadety Niesporek-Szamburskiej. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2013
Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży : prawne ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki / [aut. Małgorzata Jas i Małgorzata Jarosińska ; współpr. Emilia Wojdyła]. - Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2010
Uczeń o specjalnych potrzebach w przestrzeni współczesnego systemu edukacji / red. nauk. Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk ; Uniwersytet Zielonogórski. - Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2010
Uwierz w siebie : program terapeutyczny dla uczniów o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Krystyna Szczepańska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010
Zabawy i ćwiczenia na cały rok : propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. - Wyd. 5. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: