Konwersatorium fakultatywne: Podstawy mediacji i negocjacji międzykulturowej 13-ASLXFPMN11
Kurs ma na celu zapoznanie studentów ze specyfiką komunikacji międzykulturowej, a w szczególności z sytuacjami kłopotów z komunikacją międzykulturową. W trakcie spotkań studenci zapoznani zostaną ze strategiami komunikacyjnymi, które mają na celu pomóc w sytuacjach kryzysowych. Oprócz tego studenci poznają technik mediacji i negocjacji międzykulturowej. Uwrażliwienie na różnice międzykulturowe pozwoli im na lepszą i bardziej efektywną komunikację z przedstawicielami innych kultur i może mieć pozytywny wpływ na ich kompetencje miękkie. W trakcie kursu studenci będą mieli okazję wykorzystać swoje doświadczenie i dotychczasową wiedzę na temat komunikacji międzyludzkiej zarówno tej werbalnej, jak i niewerbalnej.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Zna i rozumie podsystemy języka angielskiego oraz zasady tworzenia i interpretowania różnych rodzajów wypowiedzi ustnych i pisemnych w tym języku.
Czyta ze zrozumieniem i krytycznie analizuje nieskomplikowane teksty naukowe (artykuły, monografie) w zakresie wybranych aspektów językoznawstwa anielskiego.
Uczestniczy w dyskusji dotyczącej efektywnej komunikacji międzykulturowej. W szczególności:
Technik mediacji interkulturowej
Technik negocjacji międzykulturowych
Radzenia sobie w sytuacjach konfliktu międzykulturowego
Używania strategii komunikacyjnych
Prezentuje własne pomysły, wątpliwości i sugestie w odniesieniu do wybranych obszarów działalności pedagogicznej w oparciu o wybrane koncepcje działań pedagogicznych
Jest gotów do uznania złożonej natury języka kształtowanego m. in. przez procesy polityczne, ekonomiczne i społeczne oraz pielęgnowania tej wiedzy w stosunku do języka angielskiego m. in. przez doskonalenie kompetencji językowych zorientowanych na osiągnięcie poziomu zbliżonego do kompetencji rodzimego użytkownika
Kryteria oceniania
esej albo prezentacja
Literatura
Czakon, D. (2007). Konflikty i mediacje we współczesnej rzeczywistości społecznej Wydawnictwo Akademii
Jana Długosza.
Hogan, K. (2005). Psychology of persuasion. Strategies and techniqies of influence. Jacek Santorski &Co
Agencja Wydawnicza.
Głodowski, W. (2001). Komunikowanie interpersonalne. Warszawa.
Liddicoat, A.(2015). Intercultural mediation,intercultural communication and translation. Perspectives
Studies in Translatology (24). 1-10.
Mayer, C.H. (2020). Intercultural Mediation and Conflict Management Training: A Guide for Professionals and Academics 1st ed. 2020 Edition. Springer.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: