Konwersatorium fakultatywne: Language learning strategies 13-ASLXFLLS11
Opis treści kształcenia modułu zajęć/przedmiotu
Taksonomie strategii uczenia się języków obcych
Strategie stosowane w nauce podsystemów języka: wymowy, gramatyki, słownictwa
Strategie stosowane w nauce sprawności językowych: słuchania, czytania, mówienia i pisania
Strategie dotyczące emocji, relacji społecznych i kultury
Nauczanie strategii uczenia się języków obcych
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Symbol EU dla modułu zajęć/przedmiotu Po zakończeniu modułu
i potwierdzeniu osiągnięcia EU student /ka: Symbole EU dla kierunku studiów
13-PROS5,6APL_01 Ma uporządkowaną podstawową wiedzę w zakresie strategii uczenia się języków obcych zorientowaną na zastosowania praktyczne w działalności dydaktycznej. K_W01, K_W03
13-PROS5,6APL_02 Czyta ze zrozumieniem i krytycznie analizuje nieskomplikowane teksty naukowe (artykuły, monografie) w zakresie wybranych aspektów językoznawstwa angielskiego. K_U02, K_U12; K_U14
13-PROS5,6APL_03 Uczestniczy w dyskusji dotyczącej strategii uczenia się języków obcych. W szczególności:
• charakteryzuje strategie uczenia się języków obcych
• przedstawia implikacje pedagogiczne współczesnej wiedzy na temat strategii uczenia się języków obcych K_U01, K_U02, K_U09, K_U12, K_U14, K_K05
13-PROS5,6APL_04 Jest świadomy istnienia wielu zagadnień z zakresu strategii uczenia się języków obcych, które mogą stać się przedmiotem projektu badawczego lub zaawansowanej analizy przedstawionych w pracy dyplomowej lub magisterskiej. K_K01, K_K12
Kryteria oceniania
2. Sposoby oceniania stopnia osiągnięcia EU (proszę wskazać z proponowanych sposobów właściwe dla danego EU lub/i zaproponować inne)
Sposoby oceniania Symbole
EU dla zajęć/przedmiotu
1 2 3 4
Egzamin pisemny
Egzamin ustny
Egzamin z „otwartą książką”
Kolokwium pisemne
Kolokwium ustne ✔ ✔ ✔
Test ✔ ✔ ✔
Projekt
Esej
Raport
Prezentacja multimedialna
Egzamin praktyczny (obserwacja wykonawstwa)
Portfolio
Zadania domowe oraz praca podczas zajęć ✔ ✔ ✔ ✔
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje
dostateczny (dst; 3,0): dostateczna wiedza, umiejętności i kompetencje
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje
Literatura
Zalecana literatura (wybrane fragmenty):
Artykuły z wiodących czasopism w zakresie językoznawstwa stosowanego, np. Applied Linguistics, System, ELT Journal, Studies in Second Language Learning and Teaching including:
Bielak, J., & Mystkowska-Wiertelak, A. (2020). Investigating language learners’ emotion-regulation strategies with the help of the vignette methodology. System, 90, 102208. https://doi.org/10.1016/j.system.2020.102208
Oxford, R. L., & Griffiths, C. (Eds.). (2014). Language learning strategy research in the twenty-first century. Special issue of System, 43.
Oxford, R. L., & Pawlak, M. (Eds.). (2018). Language learning strategies: Linking with the past, shaping the future. Special issue of Studies in Second Language Learning and Teaching, 8(2).
oraz:
Brown, H. D. (2000/2014). Principles of language learning and teaching. Pearson Education.
Cohen, A. (2014). Strategies in learning and using a second language (2nd ed.). Routledge.
Gregersen, T., & MacIntyre, P. D. (2014). Capitalizing on language learners’ individuality: From premise to Ppractice. Multilingual Matters.
Griffiths, C. (2018). The strategy factor in successful language learning: The tornado effect. Multilingual Matters.
Oxford, R. L. (2017). Teaching and researching language learning strategies: Self-regulation in context (2nd ed.). Routledge.
Oxford, R. L., & C. M. Amerstorfer (Eds.). (2018). Language learning strategies and individual learner characteristics: Situating strategy use in diverse contexts. Bloomsbury.
Uhl Chamot, A., & Harris, V. (Eds.). (2019). Learning strategy instruction in the language classroom: Issues and implementation. Multilingual Matters.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: