Konwersatorium fakultatywne: Gry i zabawy ruchowe w nauczaniu języka angielskiego 13-ASLXFGZR11
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
- rozumie proces edukacji fizycznej, wie jak wykorzystać wiedzę praktyczną z poszczególnych dyscyplin w organizacji jednostek lekcyjnych;
- potrafi zdiagnozować, zaplanować, realizować i ewaluować treści kształcenia różnych dyscyplin sportu oraz różnorodnych form aktywności fizycznej obejmujących pierwszy etap edukacyjny;
- potrafi wykazać się umiejętnościami i kompetencjami niezbędnymi do realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły oraz wykazuje umiejętność autoedukacji a także ustawicznego doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego;
- samodzielnie w sposób prawidłowy pod względem metodycznym i merytorycznym wykonuje powierzone mu zadania;
- właściwie organizuje pracę własną pamiętając o zasadach bezpieczeństwa;
- dostrzega konieczność dbałości o sprawność fizyczną, zdrowie i budowę własnego ciała;
- promuje zdrowy styl życia i aktywność fizyczną w rodzinie i środowisku lokalnym;
- ma poczucie odpowiedzialności za uczniów i innych ćwiczących. Potrafi pomagać słabszym.
Kryteria oceniania
Kolokwium pisemne;
Prezentacja opracowanych scenariuszy zajęć;
Obserwacja wykonawstwa.
Literatura
- Bielski J., Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego, Kraków, 2005.
- Bondarowicz M., Gry i zabawy. Podstawy metodyczne, AWF, Warszawa, 1983.
- Bronikowski M., Muszkieta R., Gry i zabawy ruchowe w szkolnym wychowaniu fizycznym - ser. skrypty nr 140, AWF, Poznań,2000.
- Trześniowski R., Gry i zabawy ruchowe, Warszawa, WSIP 1995.
- Umiastowska D., Lekcja wychowania fizycznego, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin, 1998.
- Urniż J., Zabawy i gry ruchowe - przewodnik do ćwiczeń, Szkoła Wyższa im. J. Rusickiego, 2005.
- Nowak A., Wasilak E., Stare i nowe zabawy podwórkowe, KlANZA, wyd. Lublin, 2002.
- Bondarowicz M., Staniszewski T., Wielka księga gier i zabaw ruchowych, cz. I i II, BK, 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: