Konwersatorium fakultatywne: Emotions in language learning and teaching / Emocje w nauce i nauczaniu języków obcych/ 13-ASLXFEWN11
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
13-PROS5,6APL_01 Ma uporządkowaną podstawową wiedzę w zakresie roli emocji w nauce i nauczaniu języków obcych zorientowaną na zastosowania praktyczne w działalności dydaktycznej.
13-PROS5,6APL_02 Czyta ze zrozumieniem i krytycznie analizuje nieskomplikowane teksty naukowe (artykuły, monografie) w zakresie wybranych aspektów językoznawstwa angielskiego.
13-PROS5,6APL_03 Uczestniczy w dyskusji dotyczącej roli emocji w nauce i nauczaniu języków obcych. W szczególności:
• opisuje rolę różnych emocji w uczeniu się i nauczaniu języków obcych
• przedstawia implikacje pedagogiczne współczesnej wiedzy na temat roli różnych emocji w uczeniu się i nauczaniu języków obcych
13-PROS5,6APL_04 Jest świadomy istnienia wielu zagadnień z zakresu roli emocji w nauce i nauczaniu języków obcych, które mogą stać się przedmiotem projektu badawczego lub zaawansowanej analizy przedstawionych w pracy dyplomowej lub magisterskiej.
Kryteria oceniania
Kolokwium ustne
Test
Zadania domowe oraz praca podczas zajęć
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje
dostateczny (dst; 3,0): dostateczna wiedza, umiejętności i kompetencje
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje
Literatura
Articles in leading applied linguistics journals, e.g. Applied Linguistics, System, ELT Journal, SSLLT.
and
Arnold, J. (1999). Affect in language learning. Cambridge University Press.
Brown, H. D. (2000/2014). Principles of language learning and teaching. Pearson Education.
Dewaele, J.-M. (Ed.). (2018). Emotions in second language acquisition. Special issue of Studies in Second Language Learning and Teaching, 8(1).
Gkonou, C., Daubney, M., & Dewaele, J.-M. (2017). New insights into language anxiety: Theory, research and educational implications. Multilingual Matters.
MacIntyre, P. D., T. Gregersen, & S. Mercer (Eds.), Positive psychology in SLA. Multilingual Matters.
Martínez Agudo, J. (Ed.). (2018). Emotions in second language teaching: Theory, research and teacher education. Springer.
Mercer, S., & Kostoulas, A. (Eds.). (2018). Language teacher psychology. Multilingual Matters.
Mercer, S., & Gregersen, T. (2020). Teacher wellbeing. Oxford University Press.
Mercer, S., & Ryan, S. (Eds.). (2015). Psychology in language learning 1, 2. Special issues of Studies in Second Language Learning and Teaching, 5(2, 3).
Oxford, R. L. (2017). Teaching and researching language learning strategies: Self-regulation in context (2nd ed.). Routledge.
Williams, M., Mercer, S., & Ryan, S. (2016). Exploring psychology in language learning and teaching. Oxford University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: