Konwersatorium fakultatywne: Elementy kulturowe w klasie językowej 13-ASLXFEKK11
Podczas kursu studenci zdobywają praktyczną wiedzę na temat wykorzystania elementów kulturowych podczas nauki języka angielskiego. W trakcie zajęć analizują materiały dydaktyczne i projektują plany zajęć zawierające wybrane elementy kulturowe. Studenci zapoznawani sią w sposób praktyczny z kryteriami doboru materiałów kulturowych i ich praktycznego wykorzystania podczas zajęć językowych. Elementy kulturowe omawiane podczas zajęć dotyczą różnych grup wiekowych i różnych poziomów zaawansowania. Spotkania mają na celu uświadomienie studentom, że nauczanie języka z wykorzystaniem elementów kulturowych to nie kwestia wyboru a integracji materiału językowego i kulturowego.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
W cyklu 2021/SZ: Celem kursu jest zapoznanie studentów z rożnymi aspektami komunikacji interkulturowej, aby uwrażliwić ich na istnienie specyficznych dla różnych społeczności norm zachowań, tak językowych jak i pozajęzykowych. Studenci zapoznają się także ze współczesnym modelem kompetencji interkulturowej jak również ze sposobami jej rozwijania i oceniania. Głównym celem kursu jest zapoznanie studentów z praktycznym wykorzystaniem elementów kultury języka docelowego w klasie językowej. Projektowanie materiałów i wykorzystywanie ich podczas nauki języka obcego.
Poza tym kurs ma na celu rozwijanie umiejętności korzystania z nowoczesnych technologii (Internet) – wyszukiwanie materiałów z zakresu kulturoznawstwa oraz ocena ich merytorycznej wartości i przydatności.
Rozwijanie umiejętności interpersonalnych. | Ogólnie: Ogólna wiedza o świecie współczesnym
Język angielski na poziomie B2 | W cyklu 2020/SZ: Celem kursu jest zapoznanie studentów z rożnymi aspektami komunikacji interkulturowej, aby uwrażliwić ich na istnienie specyficznych dla różnych społeczności norm zachowań, tak językowych jak i pozajęzykowych. Studenci zapoznają się także ze współczesnym modelem kompetencji interkulturowej jak również ze sposobami jej rozwijania i oceniania. Głównym celem kursu jest zapoznanie studentów z praktycznym wykorzystaniem elementów kultury języka docelowego w klasie językowej. Projektowanie materiałów i wykorzystywanie ich podczas nauki języka obcego.
Poza tym kurs ma na celu rozwijanie umiejętności korzystania z nowoczesnych technologii (Internet) – wyszukiwanie materiałów z zakresu kulturoznawstwa oraz ocena ich merytorycznej wartości i przydatności.
Rozwijanie umiejętności interpersonalnych. |
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Student rozpoznaje znaczenie kulturoznawstwa w systemie nauk humanistycznych oraz identyfikuje jego specyfikę.
Identyfikuje podstawowe pojęcia i terminy z zakresu kulturoznawstwa.
Posiada wiedzę na temat rozwoju kultury w Wielkiej Brytanii, USA zna zwyczaje i tradycje w danym obszarze kulturowym
Zna podstawowe instytucje kulturalne i sposób funkcjonowania mediów w danym obszarze kulturowym
Dobiera, wyszukuje i interpretuje podstawowe informacje z zakresu interkulturowości.
Potrafi wykorzystać wiedzę z dziedziny literaturoznawstwa, kulturoznawstwa w celu analizy i konstruowania wypowiedzi na tematy związane z kulturą i tradycją danego obszaru językowego
Rozumie potrzebę nauki języka obcego i udoskonalania kompetencji językowej przez całe życie
Potrafi brać udział w dyskusji, prezentować argumenty i szanować poglądy i argumenty drugiej strony
Kryteria oceniania
projekt, esej w zależności od trybu naucznia
Literatura
Brown, H. D. 1997. Principles of Language Learning and Teaching. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall.
Brown, H. D. 1997. Teaching by Principles. An Interactive Approach to Language Pedagogy.
Carter, R. and Nunan, D. (eds). 2002. Teaching English to Speakers of Other Languages. Cambridge: CUP.
Celce-Murcia, M. (ed.). 2001. Teaching English as a Second or Foreign Language. London: Heinle and Heinle.
Harmer, J. 2001. The Practice of English Language Teaching. Harlow: Pearson Education.
Johnson, K. 2001. An Introduction to Foreign Language Learning and Teaching. Harlow: Pearson Education.
Komorowska, H. 1999. Metodyka Nauczania Języków Obcych. Warszawa: Warszawa: WSiP.
Nunan, D. 1999. Second Language Teaching and Learning. New York: Heinle & Heinle.
Nunan, D. and Lamb, C. 1996. The Self-Directed Teacher. Managing the Learning Process. Cambridge: CUP.
Richards, J.C. and Lockhart, C. 1994. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. New York: CUP.
Ur, P. 1996. A Course in Language Teaching. Cambridge: CUP.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: