Konwersatorium fakultatywne: Emotions in language learning and teaching 13-ASLXFEIL11
Lęk językowy
Pozytywne emocje w nauce języków
Inne emocje: wstyd, nuda itd. w nauce języków
Psychologia pozytywna a nauka języków
Emocje nauczyciela języka obcego
Strategie regulowania emocji (strategie afektywne) w nauce języków obcych
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Symbol EU dla zajęć/przedmiotu Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka: Symbole EU dla kierunku studiów
13-PROS5,6APL_01 Ma uporządkowaną podstawową wiedzę w zakresie roli emocji w nauce i nauczaniu języków obcych zorientowaną na zastosowania praktyczne w działalności dydaktycznej. K_W01, K_W03
13-PROS5,6APL_02 Czyta ze zrozumieniem i krytycznie analizuje nieskomplikowane teksty naukowe (artykuły, monografie) w zakresie wybranych aspektów językoznawstwa angielskiego. K_U02, K_U12; K_U14
13-PROS5,6APL_03 Uczestniczy w dyskusji dotyczącej roli emocji w nauce i nauczaniu języków obcych. W szczególności:
• opisuje rolę różnych emocji w uczeniu się i nauczaniu języków obcych
• przedstawia implikacje pedagogiczne współczesnej wiedzy na temat roli różnych emocji w uczeniu się i nauczaniu języków obcych K_U01, K_U02, K_U09, K_U12, K_U14, K_K05
13-PROS5,6APL_04 Jest świadomy istnienia wielu zagadnień z zakresu roli emocji w nauce i nauczaniu języków obcych, które mogą stać się przedmiotem projektu badawczego lub zaawansowanej analizy przedstawionych w pracy dyplomowej lub magisterskiej. K_K01, K_K12
Kryteria oceniania
Sposoby oceniania stopnia osiągnięcia EU (proszę wskazać z proponowanych sposobów właściwe dla danego EU lub/i zaproponować inne)
Sposoby oceniania Symbole
EU dla zajęć/przedmiotu
1 2 3 4
Egzamin pisemny
Egzamin ustny
Egzamin z „otwartą książką”
Kolokwium pisemne
Kolokwium ustne ✔ ✔ ✔
Test ✔ ✔ ✔
Projekt
Esej
Raport
Prezentacja multimedialna
Egzamin praktyczny (obserwacja wykonawstwa)
Portfolio
Zadania domowe oraz praca podczas zajęć ✔ ✔ ✔ ✔
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje
dostateczny (dst; 3,0): dostateczna wiedza, umiejętności i kompetencje
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje
Literatura
‒ Artykuły z wiodących czasopism w zakresie językoznawstwa stosowanego, np. Applied Linguistics, System, ELT Journal, SSLLT.
‒ Brown, H. D. (2000/2014). Principles of language learning and teaching. White Plains, NY: Pearson Education. .
‒ Dewaele, J.-M. (Ed.). (2018). Emotions in second language acquisition. Special issue of Studies in Second Language Learning and Teaching, 8(1).
‒ Gkonou, C., Daubney, M., & Dewaele, J.-M. (2017). New insights into language anxiety: Theory, research and educational implications. Bristol: Multilingual Matters.
‒ MacIntyre, P. D., T. Gregersen, & S. Mercer (Eds.), Positive psychology in SLA. Bristol: Multilingual Matters.
‒ Mercer, S., & Ryan, S. (Eds.). (2015). Psychology in language learning 1, 2. Special issues of Studies in Second Language Learning and Teaching, 5(2, 3).
‒ Oxford, R. L. (2017). Teaching and researching language learning strategies: Self-regulation in context (2nd ed.). New York: Routledge.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: