Konwersatorium fakultatywne: Adaptations of popular literature 13-ASLXFAOP11
Przedmiot ma na celu zaznajomienie studentów z metodami analizy adaptacji filmowych dzieł literackich. Uwzględnione zostaną najczęściej spotykane trendy w badaniach nad ekranizacjami, uzupełnione o teorie z dziedziny badań nad mediami oraz gatunkami literackimi.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
13-ASLXFEDL11_01 Zna i rozumie aspekty nauk filologicznych zorientowane na osiągnięcie wysokiego poziomu znajomości języka angielskiego, kompetencji interkulturowej i prowadzenie działalności kulturalnej i medialnej; K_W01
13-ASLXFEDL11_02 zna i rozumie terminologię i pojęcia z zakresu nauk filologicznych obejmujących kulturoznawstwo i literaturoznawstwo; K_W03
13-ASLXFEDL11_03 zna i rozumie aspekty kultury Wielkiej Brytanii i USA i tradycji literackiej; K_W05
13-ASLXFEDL11_04 zna i rozumie wybrane koncepcje człowieka: filozoficzne, psychologiczne i społeczne, stanowiące teoretyczne podstawy działalności pedagogicznej. K_W11
13-ASLXFEDL11_05 potrafi korzystać z nabytej wiedzy językowej w celu rozumienia, interpretacji i konstruowania w języku angielskim poprawnych wypowiedzi ustnych różnego typu (dialogi, debaty) dotyczących aktualnych zagadnień wiedzy ogólnej oraz zagadnień szczegółowych związanych z naukami filologicznymi i działalnością medialno-kulturalną K_U01
13-ASLXFEDL11_06 potrafi korzystać z nabytej wiedzy językowej w celu rozumienia, interpretacji i konstruowania w języku angielskim poprawnych wypowiedzi pisemnych różnego typu (akapity) dotyczących aktualnych zagadnień wiedzy ogólnej oraz zagadnień szczegółowych związanych z naukami filologicznymi i działalnością medialno-kulturalną K_U02
13-ASLXFEDL11_07 potrafi korzystać z rozwiniętych umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób klarowny i spójny ze specjalistami i osobami spoza grona specjalistów K_U09,
13-ASLXFEDL11_08 potrafi posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1, interpretując i tworząc wypowiedzi pisemne i ustne na tematy ogólne i związane z naukami filologicznymi K_U14
13-ASLXFEDL11_09 jest gotów do brania udziału w dyskusji, prezentowania argumentów i szanowania poglądów i argumentów drugiej strony; K_K05
13-ASLXFEDL11_10 jest gotów do uczestnictwa w życiu kulturalnym obszaru języka angielskiego przez poszerzanie wiedzy na temat jego instytucji kulturalnych oraz korzystanie z ich oferty za pośrednictwem rożnych mediów. K_K11
Kryteria oceniania
Test, ocena udziału w dyskusji i odpowiedzi na pytania.
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje
dostateczny (dst; 3,0): dostateczna wiedza, umiejętności i kompetencje
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje
Praktyki zawodowe
Brak.
Literatura
‒ Hutcheon, L. (2006). A Theory of Adaptation. New York: Routledge.
‒ Stam, R. and Raengo, A. (eds.). (2008). A companion to literature and film. Malden: Blackwell Publishing Ltd.
‒ McLuhan, M. (2003). Understanding Media: The Extensions of Man. MIT Press.
‒ McLuhan, M. (1962). The Gutenberg Galaxy: The Making of Typographic Man. University of Toronto Press
‒ McLuhan, M. (2002). The Mechanical Bride: Folklore of Industrial Man. Gingko Press.
‒ McLuhan, M. and Wilson W. (1970). From Cliché to Archetype. Viking, NY.
‒ Stam, R. (ed.). (1999). A companion to film theory. Oxford: Blackwell Publishers.
‒ Letich, T. (2007). Film Adaptations and Its Discontents. From Gone with the Wind to The Passion of the Christ. Blatimore: The Johns Hopkins University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: