Konwersatorium fakultatywne: American music: from gospel to hip hop 13-ASLXFAMF11
Treści programowe:
Class orientation meeting. Syllabus and policies. A short introduction to the
beginnings of American music.
Gospel music/Black African-American spirituals (18th and 19th centuries)
Country music/Honky-Tonks/Bluegrass
Ragtime+Jazz (early 20th century)
Blues (Delta, Chicago, and modern blues)
American classical music
60s soul and funk music (Motown, Stax, Muscle Shoals)
Early hip-hop (1970s-1980s)
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
13-ASLXFAMF11_01
zna i rozumie terminologię i pojęcia z zakresu nauk filologicznych obejmujących kulturoznawstwo i literaturoznawstwo, które pomagają definiować i omawiać gatunki, style muzyczne oraz trendy w muzyce
13-ASLXFAMF11_02
zna i rozumie aspekty kultury USA i tradycji literackiej, odnoszące się do muzyki amerykańskiej i jej społecznych korzeni
13-ASLXFAMF11_03
potrafi korzystać z nabytej wiedzy językowej w celu rozumienia, interpretacji i konstruowania w języku angielskim poprawnych wypowiedzi ustnych różnego
typu dotyczących aktualnych zagadnień z zakresu kultury amerykańskiej ze szczególnym uwzględnieniem muzyki
13-ASLXFAMF11_04
potrafi korzystać z rozwiniętych umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób klarowny i spójny ze specjalistami i osobami spoza grona specjalistów w celu przygotowanie prezentacji multimedialnej
13-ASLXFAMF11_05
potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role; przyjmować i wyznaczać zadania; wykorzystać umiejętności organizacyjne pozwalające na przygotowanie grupowej prezentacji multimedialnej
13-ASLXFAMF11_05
jest świadoma/y uczestnictwa w życiu kulturalnym obszaru języka angielskiego przez poszerzanie wiedzy na temat jego instytucji kulturalnych oraz korzystanie z ich oferty za pośrednictwem rożnych mediów
Kryteria oceniania
Prezentacja multimedialna
Ocena aktywności podczas zajęć i udziału w dyskusji
Literatura
Appel, G., & Hemphill, D. (2006). American Popular Music A Multicultural History, 1st Edition.
Cengage Learning
‒ Burgett, B., & Hendler G. (Eds.). (2014). Keywords for American cultural studies. New York
University.
‒ Candelaria, L., & Kingman, D. (2015). American music: A panorama, Concise fifth edition.
Cengage Learning
‒ Wright, E. O., & Rogers, J. (2010). American society: How it really works. W W Norton &
Company, Inc.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: