PNJA Użycie j. angielskiego (Use of English) 13-ASL6XUJA22
Celem przedmiotu jest rozwijanie wybranych kompetencji językowych studentów w zakresie gramatyki, słownictwa oraz czytania ze zrozumieniem i słuchania na poziomie C1. Podczas zajęć wykonywane będą różne typy zadań gramatyczno-leksykalnych, takie jak transformacje, wypełnianie luk, poprawa błędów oraz testy wielokrotnego wyboru, które pozwalają na doskonalenie poszczególnych sprawności językowych oraz systematyczne ćwiczenie wybranych technik egzaminacyjnych w testach typu TOEFL lub CAE.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2025/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
- Rozumie autentyczne teksty w języku angielskim zawierające słownictwo z wybranych działów wiedzy ogólnej na poziomie C1.
- Rozpoznaje i poprawnie stosuje w praktyce podstawowe formy gramatyczne i leksykalne w języku angielskim na poziomie C1 w formie ustnej i pisemnej.
- Wyraża własne opinie sprawnie formułując wypowiedzi na wskazane tematy przy zastosowaniu odpowiednich struktur leksykalno-gramatycznych, adekwatnych do określonej sytuacji komunikacyjnej.
- Zna strategie uczenia się języków obcych
- Stosuje strategie uczenia się języka obcego odpowiednie dla swojego stylu uczenia się, wykonywanego zadania i założonego celu.
- Zdobywa i dobiera informacje potrzebne do realizacji zamierzonego celu
- Współdziała i komunikuje się w grupie w celu osiągnięcia zamierzonego celu.
- Przyswaja funkcje języka angielskiego i stosuje
Kryteria oceniania
Praca z tekstem
Metoda analizy przypadków
Uczenie problemowe (Problem-based learning)
Gra dydaktyczna/symulacyjna
Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych
Metoda laboratoryjna
Demonstracje dźwiękowe i/lub video
Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)
Praca w grupach
Literatura
‒ Carter, R, and McCarthy, M. [2006]. Cambridge grammar of English. A Comprehensive guide. Cambridge: CUP
‒ Evans, V. 1998. CPE Use of English. Express Publishing
‒ Evans, V. 1998. FCE Use of English. Express Publishing.
‒ Foley, M., Hall, D. 2009. Advanced Learners’ Grammar. Longman.
‒ Foley, M., Hall, D. 2012. My Grammar Lab Advanced C1/C2. Pearson.
‒ Gethin, H.1992. Grammar in Context. Longman.
‒ Graver, B.D. 1990. Advanced English Practice. Oxford: OUP.
‒ Hewings, M. 2006. Advanced Grammar in Use. Second Edition. Cambridge: CUP.
‒ Hewings, M. 2009. Cambridge Grammar for CAE and Proficiency. Cambridge: CUP.
‒ Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C. 2014. English File. Advanced. OUP
‒ Leech, G. 1989. An A-Z of English Grammar and Usage. Edward Arnold.
‒ Side, R., and Wellman, G. [2004]. Grammar and vocabulary for Cambridge advanced and proficiency. Harlow: Longman
‒ Skipper, M. 2002. Advanced Grammar & Vocabulary. Newbury: Express Publishing.
‒ Swan, M., Walter C. 2011. Oxford English Grammar Course. Intermediate. Oxford University Press.
‒ Thomson, A.J., Martinet, A.V. 1986. A Practical English Grammar Exercises. Oxford: OUP
‒ Thornbury, S. 2001. Uncovering Grammar. Heinemann.
‒ Thornbury, S. 2005. How to Teach Grammar. Harlow: Longman.
‒ Thornbury, S. 2006. Grammar. Oxford: OUP.
‒ Vince, M. 1994. Advanced Language Practice. Heinemann.
‒ Yule, G. 2001. Explaining English Grammar. Oxford: OUP.
‒ Zaorob, M.L., Chin, E. 2001. Games for Grammar Practice. Cambridge: CUP.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: