PNJA Słuchanie 13-ASL6XPSL44
Słownictwo angielskie związane z następującymi i powiązanymi z nimi blokami tematycznymi: Edukacja. Media. Sport. Dyskryminacja. Religia. Sztuka. Emocje i uczucia. Relacje międzyludzkie. Praca. Wojna. Społeczeństwo i polityka, Technologia, Umysł i ciało, Feminizm, Ekologia, Reklama. Pop-kultura. Komputery. Tajemnicze zjawiska. Zjawiska społeczne.
Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi i tekstów w języku angielskim zaprezentowanych w formie audio lub video ze szczególnym uwzględnieniem wymowy brytyjskiej.
Odpowiadanie w języku angielskim na usłyszane wypowiedzi i komentowanie wysłuchanych tekstów o poziomie trudności B2 (3-4 semestr) oraz C1 (5-6 semestr) z użyciem wymowy brytyjskiej.
Najważniejsze zasady pragmatyczne języka angielskiego związane z identyfikacją i wyrażaniem ról rozmówców w odmianie brytyjskiej.
Wybrane zasady wymowy brytyjskiej ze szczególnym uwzględnieniem akcentu wyrazowego i zdaniowego, intonacji oraz mowy łącznej.
Strategie związane ze skupianiem uwagi, strategie kognitywne (analiza usłyszanych wypowiedzi), strategie związane z aktywacją i wykorzystaniem posiadanych wiadomości (m.in. przewidywanie treści słuchanych wypowiedzi i tekstów oraz ról rozmówców), strategie wykorzystania kontekstu do zrozumienia wysłuchanych tekstów i wypowiedzi, strategie sprawdzania poziomu zrozumienia, strategie afektywne i strategie społeczne w odniesieniu do rozumienia, odpowiadania na i komentowania wypowiedzi i tekstów wysłuchanych w języku angielskim.
Strategie kognitywne, meta kognitywne, afektywne i społeczne w odniesieniu do uczenia się słownictwa i wymowy języka angielskiego.
W cyklu 2022/SL:
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu: |
W cyklu 2023/SL:
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu: |
W cyklu 2024/SL:
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu: |
W cyklu 2025/SL:
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu: |
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
W cyklu 2023/SL: Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych (jeśli obowiązują)
3 rok – zdany na co najmniej 60% egzamin z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego | Ogólnie: 2. Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych (jeśli obowiązują)
Zdany na co najmniej 60% egzamin z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego na 2 roku studiów.
| W cyklu 2022/SL: Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych (jeśli obowiązują)
3 rok – zdany na co najmniej 60% egzamin z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego | W cyklu 2025/SL: Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych (jeśli obowiązują)
3 rok – zdany na co najmniej 60% egzamin z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego | W cyklu 2024/SL: Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych (jeśli obowiązują)
3 rok – zdany na co najmniej 60% egzamin z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego |
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Rozumie anglojęzyczne teksty słuchane (ze szczególnym uwzględnieniem wymowy brytyjskiej) zawierające szeroki zasób słownictwa z wybranych zakresów tematycznych na poziomie B2 (po 4 semestrze) oraz C1 (po 6 semestrze).
Płynnie odpowiada w języku angielskim na usłyszane wypowiedzi i komentuje wysłuchane teksty o poziomie trudności B2 (po 4 semestrze) oraz C1 (po 6 semestrze) z zachowaniem najważniejszych zasad pragmatycznych języka angielskiego używając wymowy brytyjskiej.
Zna strategie uczenia się i użycia języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem strategii rozumienia tekstów słuchanych oraz strategii uczenia się słownictwa i wymowy języka obcego.
Stosuje strategie rozumienia ze słuchu w odniesieniu do języka angielskiego odpowiednie dla swojego stylu uczenia się, wykonywanego zadania i założonego celu.
Kryteria oceniania
Egzamin ustny
Kolokwium pisemne
Kolokwium ustne
Zadania domowe oraz praca podczas zajęć
Literatura
Zalecana literatura (wybrane fragmenty):
‒ Bradford, B. 1988. Intonation in context. Cambridge: Cambridge University Press.
‒ Brazil, D. 1994. Pronunciation for advanced learners of English. Cambridge: Cambridge University Press.
‒ Craven, M. 2008. Real Listening and Speaking 4. Cambridge: Cambridge University Press.
‒ Hewings, M. 2007. English pronunciation in use (Advanced). Cambridge: Cambridge University Press.
‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2001. English vocabulary in use. Upper-intermediate. Cambridge: Cambridge University Press.
‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2002. English idioms in use. Cambridge: Cambridge University Press.
‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2002. English vocabulary in use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press.
‒ O’Dell, F. and McCarthy, M. 2008. English collocations in use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press.
‒ Side, R. and Wellman, G. 2002. Grammar and Vocabulary Practice for Cambridge Advanced and Proficiency. London: Longman.
‒ Vince, M. 2009. First certificate language practice. Oxford: Macmillan Education.
‒ Vince, M. and Sunderland, P. 2004. Advanced language practice. Oxford: Macmillan Education.
‒ Wells, J. C. 2006. English intonation. An Introduction. Cambridge: Cambridge University Press.
W cyklu 2022/SL:
Zalecana literatura (wybrane fragme: |
W cyklu 2023/SL:
Zalecana literatura (wybrane fragme: |
W cyklu 2024/SL:
Zalecana literatura (wybrane fragme: |
W cyklu 2025/SL:
Zalecana literatura (wybrane fragme: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: