PNJA Użycie j. angielskiego (Use of English) 13-ASL5XUJA12
Celem przedmiotu jest rozwijanie wybranych kompetencji językowych studentów w zakresie gramatyki, słownictwa oraz czytania ze zrozumieniem i słuchania na poziomie C1. Podczas zajęć wykonywane będą różne typy zadań gramatyczno-leksykalnych, takie jak transformacje, wypełnianie luk, poprawa błędów oraz testy wielokrotnego wyboru, które pozwalają na doskonalenie poszczególnych sprawności językowych oraz systematyczne ćwiczenie wybranych technik egzaminacyjnych w testach typu TOEFL lub CAE.
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
Słownictwo angielskie związane z następującymi i powiązanymi z nimi blokami tematycznymi: Dźwięki. Książki. Czas. Pieniądze. Technologia. Sztuka. Medycyna. Turystyka. Przyroda. Jedzenie.
Intensywne ćwiczenia gramatyczno-leksykalne, rozwijające i sprawdzające umiejętność stosowania struktur językowych i zasad poprawnej gramatyki języka angielskiego: parafraza, test luk, rozumienie tekstu pisanego, słowotwórstwo, test gramatyczny wielokrotnego wyboru i odnajdywanie błędów
Zagadnienia z gramatyki języka angielskiego: Czasowniki modalne. Strona bierna. Okresy warunkowe. Inwersja. Forma ‘-ing’. Konstrukcje z bezokolicznikiem i imiesłowy. Zdania względne. Mowa zależna. Przyimki. Czasowniki frazowe. Czasowniki zmysłów. Elipsa. Rzeczownik. Czasy przyszłe.
Funkcje języka angielskiego i dopasowywanie struktur gramatycznych do odpowiedniej funkcji.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/SZ: | W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
13-ASL5,6XUJA_01 - Rozumie autentyczne teksty w języku angielskim zawierające słownictwo z wybranych działów wiedzy ogólnej na poziomie C1.
13-ASL5,6XUJA_02 = Rozpoznaje i poprawnie stosuje w praktyce podstawowe formy gramatyczne i leksykalne w języku angielskim na poziomie C1w formie ustnej i pisemnej.
13-ASL5,6XUJA_03 - Wyraża własne opinie sprawnie formułując wypowiedzi na wskazane tematy przy zastosowaniu odpowiednich struktur leksykalno-gramatycznych, adekwatnych do określonej sytuacji komunikacyjnej.
13-ASL5,6XUJA_04 - Zna strategie uczenia się języków obcych.
13-ASL5,6XUJA_05 - Stosuje strategie uczenia się języka obcego odpowiednie dla swojego stylu uczenia się, wykonywanego zadania i założonego celu.
13-ASL5,6XUJA_06 - Zdobywa i dobiera informacje potrzebne do realizacji zamierzonego celu
13-ASL5,6XUJA_07 - Współdziała i komunikuje się w grupie w celu osiągnięcia zamierzonego celu.
13-ASL5,6XUJA_08 - Przyswaja funkcje języka angielskiego i stosuje struktury gramatyczne w pasującym kontekście.
Kryteria oceniania
Kolokwia pisemne
Odpowiedzi ustne
Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Literatura
‒Carter, R, and McCarthy, M. [2006]. Cambridge grammar of English. A Comprehensive guide. Cambridge: CUP
‒Evans, V. 1998. CPEUse of English. Express Publishing‒Evans, V. 1998. FCE Use of English. Express Publishing.
‒Foley, M., Hall, D. 2009. Advanced Learners’ Grammar. Longman.
‒Foley, M., Hall, D. 2012. My Grammar Lab Advanced C1/C2.Pearson.
‒Gethin, H.1992. Grammar in Context. Longman.
‒Graver, B.D. 1990. Advanced English Practice. Oxford: OUP.
‒Hewings, M. 2006. Advanced Grammar in Use. Second Edition. Cambridge: CUP.
‒Hewings, M. 2009. Cambridge Grammar for CAE and Proficiency. Cambridge: CUP.
‒Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C. 2014. English File. Advanced. OUP
‒Leech, G. 1989. An A-Z of English Grammar and Usage. Edward Arnold.
‒Side, R., and Wellman, G. 2004. Grammar and vocabulary for Cambridge advanced and proficiency. Harlow: Longman
‒Skipper, M. 2002. Advanced Grammar & Vocabulary. Newbury: Express Publishing.
‒Swan, M., Walter C. 2011. Oxford English Grammar Course. Intermediate. Oxford University Press.
‒Thomson, A.J., Martinet, A.V. 1986. A Practical English Grammar Exercises. Oxford: OUP ‒Thornbury, S. 2001. Uncovering Grammar. Heinemann.
‒Thornbury, S. 2005. How to Teach Grammar. Harlow: Longman.
‒Thornbury, S. 2006. Grammar. Oxford: OUP.
‒Vince, M. 1994. Advanced Language Practice. Heinemann.
‒Yule, G. 2001. Explaining English Grammar. Oxford: OUP.
‒Zaorob, M.L., Chin, E. 2001. Games for Grammar Practice.Cambridge: CUP.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: