PNJA Słuchanie 13-ASL5XPSL34
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
Miłość, rodzina i przyjaźń; Pieniądze i zakupy; Komunikacja i WWW; Podróżowanie i turystyka; Stereotypy; Edukacja; Jedzenie i zdrowie, Czas i rozrywka
Psychologia; Kontrowersje; Smak; Cykle życiowe; Innowacje; Obraz; Środowisko naturalne
Przestępstwo i kara; Gry; Sztuka; Praca; Etykieta i etyka; Opowieści; Sukces, Terroryzm
Czytanie autentycznych tekstów w języku angielskim oraz analizowanie i omawianie wybranych zagadnień społeczno-kulturowych w oparciu o różnorodne sytuacje komunikacyjne (np. burza mózgów, tworzenie rankingów, poszukiwanie podobieństw lub różnic, rozwiązywanie problemów, przeprowadzeni ankiet, opowiadanie anegdot).
Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi w języku angielskim oraz komentowanie wysłuchanych fragmentów, a także wyrażanie własnych opinii na ich podstawie.
Omówienie różnic między różnorodnymi rejestrami językowymi w języku mówionym (i pisanym) ze szczególnym uwzględnieniem słownictwa i intonacji.
Strategie kognitywne (analiza usłyszanych wypowiedzi), strategie związane z aktywacją i wykorzystaniem posiadanych wiadomości (m.in. przewidywanie treści słuchanych wypowiedzi i tekstów oraz ról rozmówców), strategie wykorzystania kontekstu do zrozumienia wysłuchanych tekstów i wypowiedzi, strategie odpowiadania na i komentowania wypowiedzi w języku angielskim.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Posługuje się szerokim zasobem słownictwa z zakresu omawianych zagadnień społeczno-kulturowych na poziomie B1+.
Posługuje się szerokim zasobem słownictwa z zakresu omawianych zagadnień społeczno-kulturowych na poziomie B2.
Posługuje się szerokim zasobem słownictwa z zakresu omawianych zagadnień społeczno-kulturowych na poziomie C1.
Konstruuje przejrzyste, poprawne językowo i płynne wypowiedzi ustne z zakresu zagadnień wiedzy ogólnej z zastosowaniem właściwego rejestru językowego adekwatnego do sytuacji komunikacyjnej.
Analizuje i wykorzystuje autentyczne teksty i materiały audiowizualne do wyrażania własnych poglądów.
Zna i stosuje strategie uczenia się i użycia języków obcych podnoszące efektywność porozumiewania się.
Analizuje i dokonuje oceny poprawności wypowiedzi ustnej w jej fonetycznym, składniowym i leksykalnym wymiarze.
Kryteria oceniania
Egzamin ustny
Kolokwium pisemne
Kolokwium ustne
Zadania domowe oraz praca podczas zajęć
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje
dostateczny (dst; 3,0):dostateczna wiedza, umiejętności i kompetencje
niedostateczny (ndst; 2,0):niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje
Literatura
Zalecana literatura (wybrane fragme:
‒ autentyczne materiały prasowe (artykuły z periodyków w j. angielskim – Newsweek, New York Times, etc.) i audiowizualne (dostarczane przez prowadzącego)
‒ Authentic Examination papers from Cambridge ESOL 2012 Cambridge English: Proficiency 1 CUP
‒ Beglar D., Murray N. 2009. Contemporary Topics 3: Academic Listening and Note Taking Skills. Pearson ELT
‒ Harrison, M. 2013 Proficiency Testbuilder 4th edition Macmillan
‒ Lim, P.L., M. Kurtin, L. Wellman. 2001.Grammar Workbook for the Toefl Exam. Arco
‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2006. English Vocabulary in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press.
‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2006. English Vocabulary in Use. Upper-intermediate. Cambridge: Cambridge University Press.
‒ McCarthy, M. and O'Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge: Cambridge University Press.
‒ McCarthy, M. and O'Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Intermediate. Cambridge: Cambridge University Press.
‒ O'Dell, F. and McCarthy, M. 2008. English Collocations in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press
‒ Preiss, S. 2008. NorthStar Listening and Speaking Level 5 (American). Pearson.
‒ Sunderland, P. (ed.), M. Vince. Advanced Language Practice (With Key). Macmillan ELT
‒ Thomas, B.J. 1991. Advanced Vocabulary and Idiom. Nelson.
‒ Vince, M. 2009. First Certificate Language Practice. Oxford: Macmillan Education.
‒ Vince, M. and Sunderland, P. 2004.Advanced Language Practice. Oxford: Macmillan Education.
‒ Wellman, G. 1992. The Heinemann ELT English Wordbuilder. Oxford: Heinemann.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: