Język hiszpański 13-ASL4LHIS34
Semestr II
Człowiek: Dane osobowe, opis, charakter, relacje, życie rodzinne i towarzyskie
Dom: Rodzaje domów, meble, umiejscowienie.
Szkoła i uczelnia: wyposażenie, nazwy sal, przedmiotów
Praca: zawody, miejsca pracy, obowiązki, CV, rozmowa kwalifikacyjna
Semestr III
Żywienie: produkty spożywcze, tradycyjne dania, przepisy kucharskie, zamawianie w restauracji
Zakupy i usługi: produkty, sklepy, robienie zakupów, wizyta w banku
Podróżowanie i turystyka: podróże, miasta, środki transportu, natura i środowisko naturalne
Semestr IV
Kultura: Kultura, kino, książka, czas wolny
Sporty: czas wolny, sporty zespołowe i indywidualne, ryzyko i sporty ekstremalne
Zdrowie: Ciało, nawyki, zwyczaje żywieniowe, gimnastyka, dolegliwości i schorzenia, wizyta u lekarza
Nauka i technika: postęp, nowe technologie, badania i powoływanie się na nie, najważniejsze wynalazki
Semestr V
Państwo i społeczeństwo
Elementy wiedzy o krajach hiszpańskojęzycznych
Wypowiedzi pisemne
Konwersacje
Rozwiązywanie przykładowych arkuszy egzaminacyjnych
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończonym przedmiocie student:
Używa komunikatów odnoszących się do codziennych spraw lub typowych sytuacji językowych.
Rozumie informacje zawarte w jasnych tekstach i nagraniach traktujących o znajomych zagadnieniach związanych z pracą, uczelnią lub czasem wolnym i jest w stanie zrozumieć myśl przewodnią tekstów złożonych.
Potrafi porozumiewać się w sytuacjach wymagających wykonania codziennych zadań, nawiązując swobodny kontakt z rozmówcami
Pisze proste i spójne teksty na tematy, które zna, lub takie, którymi się interesuje. Opisuje doświadczenia, wydarzenia, marzenia i aspiracje a także potrafi uzasadnić swoje zdanie i opowiadać o swoich planach.
Wypowiadać się na różne tematy w jasny sposób, broniąc swojego zdania i wskazując zalety i wady różnych opcji.
Kryteria oceniania
Metody oceniania: Kolokwia pisemne, testy leksykalno-gramatyczne po II, III i IV semestrze i ustna prezentacja wybranego tematu,
Egzamin-Test leksykalno-gramatyczny oraz wypowiedz ustna po II semestrze
Kryteria:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne
student rozumie pytania i komunikaty kierowane do niego i potrafi na nie odpowiedzieć, swobodnie wyraża swoje potrzeby, preferencje i opinie, bez problemów porozumiewa się w różnych sprawach, relacjonuje wydarzenia z przeszłości, rozumie informacje zawarte w czytankach i odsłuchach, jeżeli dotyczą one znanych mu kwestii z zakresu przerabianego materiału
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne
student rozumie pytania i komunikaty kierowane do niego i potrafi na nie odpowiedzieć, wyraża swoje potrzeby, preferencje i opinię, porozumiewa się komunikatywnie w różnych sprawach, relacjonuje wydarzenia z przeszłości, rozumie większość informacji zawartych w czytankach i odsłuchach, jeżeli dotyczą one znanych mu kwestii z zakresu przerabianego materiału
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne
student rozumie proste pytania i komunikaty kierowane do niego i potrafi na nie zareagować, wyraża swoje potrzeby, preferencje i opinie, porozumiewa się komunikatywnie choć z niewielkimi błędami w różnych sprawach, relacjonuje wydarzenia z przeszłości, rozumie najważniejsze informacje zawarte w czytankach i odsłuchach, jeżeli dotyczą one znanych mu kwestii z zakresu przerabianego materiału
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne
student rozumie proste pytania i komunikaty kierowane do niego ale sformułowanie odpowiedzi sprawia mu trudność, wyraża swoje potrzeby i opinię za pomocą podstawowych, powtarzalnych struktur, porozumiewa się w sprawach typowych, niewymagających skomplikowanego słownictwa, relacjonuje wydarzenia z przeszłości mieszając formy i użycie czasów przeszłych, rozumie niektóre informacje zawarte w czytankach i odsłuchach, jeżeli dotyczą one znanych mu kwestii z zakresu przerabianego materiału
dostateczny (dst; 3,0): dostateczna wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne, ale z licznymi błędami
student rozumie proste pytania i komunikaty kierowane do niego ale sformułowanie odpowiedzi sprawia mu wyraźną trudność, ma problemy z wyrażaniem swoich potrzeb i opinii, porozumiewa się w sprawach typowych pojedynczymi słówkami, relacjonuje wydarzenia z przeszłości mieszając formy i użycie czasów przeszłych, nie potrafi zbudować spójnej dłuższej wypowiedzi, rozumie niektóre informacje zawarte w czytankach i odsłuchach, jeżeli dotyczą one znanych mu kwestii z zakresu przerabianego materiału
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne
student nie rozumie prostych pytań i komunikatów kierowane do niego, ma problemy z wyrażaniem swoich potrzeb i opinii, porozumiewa się w sprawach typowych pojedynczymi słówkami, nie operuje formami czasów przeszłych, nie potrafi zbudować spójnej dłuższej wypowiedzi, nie opanował podstawowego słownictwa z zakresu przerabianego materiału
Literatura
‒ Aula internacional 2. Nueva edición, Jaime Corpas, Augustin Garmendia, Carmen Soriano, Coordinación pedagógica Neus Sans
‒ Aula internacional 3. Nueva edición, Jaime Corpas, Augustin Garmendia, Carmen Soriano, Coordinación pedagógica Neus Sans
‒ Repetytorium. Język hiszpański, Monika Kalbara, Wyd. Draco
‒ DELE B1. Preparación al Diploma de Español, nivel B1, Mónica García Viño Sánchez, Wyd. Edelsa
‒ Escribe en español. Español por destrezas, Carmen Arnal, Araceli Ruiz de Garibay, Wyd. SGEL
‒ Gramática de uso del español. Teoría y práctica, A1-B2 Luis Aragonés, Ramón Palencia
‒ Dual, pretextos para hablar. Edelsa, M. Ángeles Palomino
‒ Materiały autentyczne udostępniane przez prowadzącego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: