PNJA Sprawności zintegrowane 13-ASL3XPSZ34
1. Cele zajęć/przedmiotu
‒ Rozwijanie praktycznej znajomości języka angielskiego poprzez integrację receptywnych i produktywnych sprawności językowych ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności mówienia, rozumienia ze słuchu i czytania autentycznych tekstów dotyczących aktualnych zagadnień wiedzy ogólnej.
‒ Poszerzanie i utrwalanie słownictwa oraz struktur gramatycznych (od poziomu B1 do B2).
‒ Kształtowanie umiejętności wyrażania opinii w języku angielskim poprzez udział w wielorakich sytuacjach komunikacyjnych, a także konfrontowanie swoich przekonań z innymi wyrażonymi w autentycznych materiałach audiowizualnych (laboratorium językowe).
‒ Zapoznanie studentów ze strategiami uczenia się i użycia języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem strategii uczenia się słownictwa, wymowy i gramatyki.
2. Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych (jeśli obowiązują)
1 rok - Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
2 rok – Zaliczony na co najmniej 60% egzamin z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2020/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2019/SZ: |
Efekty kształcenia
Symbol EU dla zajęć/przedmiotu Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka: Symbole EU dla kierunku studiów
13-ASL1,2,3,4XPSZ _01 Rozumie autentyczne teksty w języku angielskim zawierające słownictwo z wybranych działów wiedzy ogólnej na poziomie B1+ (po 2 semestrze) i B2 (po 4 semestrze). K_U01, K_U02, K_U14, K_K07,
13-ASL1,2,3,4XPSZ _02 Wyraża własne opinie sprawnie formułując wypowiedzi na wskazane tematy przy zastosowaniu odpowiednich struktur leksykalno-gramatycznych, adekwatnych do określonej sytuacji komunikacyjnej. K_U01,K_U05, K_K05
13-ASL1,2,3,4XPSZ _03 Zna i stosuje strategie uczenia się i użycia języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem strategii rozumienia tekstów słuchanych oraz strategii uczenia się słownictwa, wymowy i gramatyki języka obcego. K_W07, K_U14, K_K01, K_K12
Kryteria oceniania
Egzamin ustny
Kolokwium pisemne
Kolokwium ustne
Literatura
Zalecana literatura (wybrane fragmenty):
Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Lambert, J. 2015. English File. Advanced. OUP
‒ Gairns. R. and Redman S. 2009. Oxford Word Skills Advanced. OUP
‒ Porter D. 2007. Check Your Vocabulary for Academic English. Bloosmbury
‒ McCarthy, M., O’Dell, F., 2015.English Vocabulary in Use. Upper-Intermediate. CUP
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: