PNJA Słuchanie 13-ASL3XPSL14
- Słownictwo angielskie związane z następującymi i powiązanymi z nimi
blokami tematycznymi: Edukacja. Media. Sport. Dyskryminacja. Religia.
Sztuka. Emocje i uczucia. Relacje międzyludzkie. Praca. Wojna.
Społeczeństwo i polityka, Technologia, Umysł i ciało, Feminizm, Ekologia,
Reklama. Pop-kultura. Komputery. Tajemnicze zjawiska. Zjawiska społeczne.
- Słuchanie i analizowanie autentycznych wypowiedzi i tekstów w języku
angielskim zaprezentowanych w formie audio lub video ze szczególnym uwzględnieniem wymowy amerykańskiej.
- Odpowiadanie w języku angielskim na usłyszane wypowiedzi i
komentowanie wysłuchanych tekstów o poziomie trudności B2 (3-4 semestr) oraz C1 (5-6 semestr) z użyciem wymowy amerykańskiej.
- Wybrane zasady wymowy amerykańskiej ze szczególnym uwzględnieniem
akcentu wyrazowego i zdaniowego, intonacji oraz mowy łącznej.
- Strategie związane ze skupianiem uwagi, strategie kognitywne (analiza
usłyszanych wypowiedzi), strategie związane z aktywacją i wykorzystaniem
posiadanych wiadomości (m.in. przewidywanie treści słuchanych
wypowiedzi i tekstów oraz ról rozmówców), strategie wykorzystania
kontekstu do zrozumienia wysłuchanych tekstów i wypowiedzi, strategie
sprawdzania poziomu zrozumienia, strategie afektywne i strategie
społeczne w odniesieniu do rozumienia, odpowiadania na i komentowania wypowiedzi i tekstów wysłuchanych w języku angielskim.
W cyklu 2021/SZ:
- Słownictwo angielskie związane z wybranymi blokami tematycznymi: Emocje i uczucia, sztuka, relacje międzyludzkie, praca, wojna, media, religia, zjawiska społeczne. |
W cyklu 2022/SZ:
- Słownictwo angielskie związane z wybranymi blokami tematycznymi: Emocje i uczucia, sztuka, relacje międzyludzkie, praca, wojna, media, religia, zjawiska społeczne. |
W cyklu 2023/SZ:
- Słownictwo angielskie związane z wybranymi blokami tematycznymi: Emocje i uczucia, sztuka, relacje międzyludzkie, praca, wojna, media, religia, zjawiska społeczne. |
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
W cyklu 2021/SZ: - Zdany na co najmniej 60% egzamin z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego na 1 roku studiów. Znajomość języka angielskiego na poziomie B1 | Ogólnie: Zdany na co najmniej 60% egzamin z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego na 1
roku studiów. Znajomość języka angielskiego na poziomie B1. | W cyklu 2022/SZ: - Zdany na co najmniej 60% egzamin z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego na 1 roku studiów. Znajomość języka angielskiego na poziomie B1 | W cyklu 2023/SZ: - Zdany na co najmniej 60% egzamin z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego na 1 roku studiów. Znajomość języka angielskiego na poziomie B1 |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
- Rozumie anglojęzyczne teksty słuchane (ze szczególnym
uwzględnieniem wymowy amerykańskiej) zawierające szeroki
zasób słownictwa z wybranych zakresów tematycznych na
poziomie B2 (po 4 semestrze) oraz C1 (po 6 semestrze) K_UO1.K_ U12
- Płynnie odpowiada w języku angielskim na usłyszane
wypowiedzi i komentuje wysłuchane teksty o poziomie
trudności B2 (po 4 semestrze) oraz C1 (po 6 semestrze) z
zachowaniem najważniejszych zasad pragmatycznych języka angielskiego K_K05.K_ UO1, K_UO5
- Zna strategie uczenia się i użycia języków obcych ze
szczególnym uwzględnieniem strategii rozumienia tekstów
słuchanych oraz strategii uczenia się słownictwa i wymowy języka obcego K_WO7
Stosuje strategie rozumienia ze słuchu w odniesieniu do
języka angielskiego odpowiednie dla swojego stylu uczenia
się, wykonywanego zadania i założonego celu. K_U14, K_K01, K_K12
Kryteria oceniania
- Egzamin ustny
- Kolokwium pisemne
- Kolokwium ustne
- Zadania domowe oraz praca podczas zajęć
Literatura
- Baker, A. and S. Goldstein. 2007. Pronunciation Pairs. Cambridge: CUP.
‒ Bradford, B. 1988. Intonation in context. Cambridge: Cambridge University Press.
‒ Feree, T. and Sanabria, T. 2008. NorthStar Listening and Speaking Level 4. Pearson.
‒ Hewings, M. 2007. English pronunciation in use (Advanced). Cambridge: Cambridge University Press.
‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2001. English vocabulary in use. Upper-intermediate. Cambridge: Cambridge University Press.
‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2002. English idioms in use. Cambridge: Cambridge University Press.
‒ McCarthy, M. and O’Dell, F. 2002. English vocabulary in use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press.
‒ O’Dell, F. and McCarthy, M. 2008. English collocations in use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press.
‒ Preiss, S. 2008. NorthStar Listening and Speaking Level 5. Pearson
W cyklu 2021/SZ:
- Bradford, B. 1988. Intonation in context. Cambridge: Cambridge University Press. |
W cyklu 2022/SZ:
- Bradford, B. 1988. Intonation in context. Cambridge: Cambridge University Press. |
W cyklu 2023/SZ:
- Bradford, B. 1988. Intonation in context. Cambridge: Cambridge University Press. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: