PNJA Pisanie i czytanie 13-ASL3XPPC
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
- Zna
i stosuje
strategie pisania tekstów w języku
angielskim: tzw. pre-writing strategies
(postawienie tezy lub sformułowanie tematu,
dobór modelu/formy akapitu lub eseju w
zależności od tezy lub tematu, wykonanie planu
pracy pisemnej, burza mózgu), samo-ewaluacji/
monitorowania procesu pisania przez studenta
(samo-analiza, samo-korekta, zastąpienie), tzw.
post-writing strategies (samo-
edytowanie: praca
własna studenta mająca na celu poprawę
słownictwa i struktur zdań użytych w danej pracy
pisemnej studenta, oraz jej struktury/formy)
- Pracuje
w grupie nie tylko w celu realizacji
postawionego zadania problemowego, ale
również w trakcie procesu pisania (zadania
mające na celu rozwijanie strategii pisania)
- Stosuje strategie uczenia się pisania tekstów w
języku angielskim odpowiednie dla swojego stylu
uczenia się, wykonywanego zadania i założonego
celu
- Potrafi napisać krótkie opowiadania (od 1-
2 zdań do 1000 słów) w postaci komentarza, opisu
wydarzenia / postaci/ miejsca
- Pisze
krótką notkę autobiograficzną (od 1-2 zdań
do 1000
słów) w postaci komentarza,
autorefleksji, opisu wydarzenia / postaci/ miejsca
- Konstruuje
i
pisze
spójny, logiczny, wyczerpujący
i poprawny językowo akapit ekspozycyjny oraz
argumentacyjny w zależności od postawionego
bądź sformułowanego przez siebie tematu
(porównanie/kontrast, przyczyny/skutki,
opis/analiza procesu),
na
około 200 słów, także
w wa
runkach ograniczenia czasowego, z
poszanowaniem prawa autorskiego
- Konstruuje
i
pisze
spójny, logiczny, wyczerpujący
i poprawny językowo kilku
-
akapitowy esej
ekspozycyjny i argumentacyjny o długości ok. 550
słów, także w warunkach ograniczenia
czasowego, w zależności od postawionego bądź
sformułowanego przez siebie tematu
(porównanie/kontrast, przyczyny/skutki,
opis/analiza procesu) z poszanowaniem prawa
autorskiego.
- Parafra
zuje
i logicznie
konstruuje
streszczenie o
długości 200
-
300 słów tekstu na poziomie
akademickim o długości 800
-
1000 słów,) także w
warunkach ograniczenia czasowego, z
poszanowaniem prawa autorskiego
- Czyta ze zrozumieniem teksty angielskojęzyczne,
potrafi poddać krytycznej analizie dany tekst i
zawarte w nim argumenty i poglądy, a następnie
skomentować/ odnieść się do nich w wypowiedzi
ustnej i pisemnej.
-Dostrzega i potrafi usunąć w tekście
swojej
pracy
(w tym też
dyplomowej)
podstawowe usterki
dotyczące: streszczania i syntetyzowania
informacji ze źródeł (w tym unikania plagiatu),
logiki i organizacji tekstu (rozdziału, sekcji,
akapitu), poprawnego zastosowania słownictwa
akademickiego, gramatyki i stylu wypowiedzi,
oraz głównych nieścisłości w posługiwaniu się
standardem bibliograficznym (APA)
- Korzysta z narzędzi ICT w celu tworzenia
wpisu bibliograficznego z
godnie ze standardem
APA (online referencers, Word 2013 Reference
Tool, Google Scholar)
- Rozumie
i praktycznie stosuje
liczne podstawowe
pojęcia i zasady z zakresu własności
intelektualnej i prawa autorskiego.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali
stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0):
znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje
dobry plus (+db; 4,5):
bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje
dobry (db; 4,0):
dobra wiedza, umiejętności i kompetencje
dostateczny plus (+dst; 3,5):
zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje
dostateczny (dst; 3,0):
dostateczna wiedza, umiejętności i kompetencje
niedostateczny (ndst; 2,0):
niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje
Literatura
Zalecana literatura
(wybrane fragmenty):
Bailey, Stephen. 2004.
Academic Writing. A Practical Guide for Students
(3rd
edition). London:
Routledge.
Evans, Virginia. 2018.
Successful Writing Proficiency. Express Publishing.
Leki, I. 2000.
Academic Writing
. Cambridge: Cambridge University Press.
Macpherson, Robin. 2004.
English for Writers and Translators.
Warszawa: Wydawnictwo
Naukowe PWN.
McCarthy, Michael and Felicity O’Dell. 2008.
Academic vocabulary in use. Cambridge University Press.
Morley, John’ Peter Doyle and Ian Pople.
2010.
University Writing Course. Express Publishing.
Oshima, Alice and Ann Hogue. 2006.
Writing Academic English:
Fourth Edition. Pearson
Education.
Zemach D.E., Islam C. 2006.
Writing in paragraphs: From sentence to paragraph.
Learn. (2018, February 13).
How to Write an Autobiography
[Video]. YouTube.
https://www.youtube.com/watch?v=_FKr_fcPJY8
OWL Purdue Online Writing Lab
Punctuation, style, vocab, at:
https://owl.english.purdue.edu/sitemap/
Academic Writing Samples:
https://academichelp.net/samples/academics/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: