PNJA Gramatyka 13-ASL3XPGR
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Symbol EU dla zajęć/przedmiotu Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka: Symbole EU dla kierunku studiów
13-ASL12XPGR _01 Rozumie różnice kontekstualne i znaczeniowe między różnorodnymi strukturami gramatycznymi w języku angielskim na poziomie B2 i omawia je, posługując się odpowiednim zasobem stosownej terminologii. K_U01, K_U12, K_W01, K_W03, K_W06, K_K12
13-ASL12XPGR _02 Rozpoznaje i poprawnie stosuje w praktyce podstawowe formy gramatyczne w języku angielskim na poziomie B2 w formie ustnej i pisemnej. K_U01, K_U02, K_U12, K_W01, K_W06
13-ASL12XPGR _03 Stosuje w praktyce skuteczne strategie rozwiązywania różnorodnych zadań egzaminacyjnych na poziomie B2. K_U11, K_U12, K_K02, K_U18
13-ASL1234XPGR _04 Zna strategie uczenia się języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem uczenia się gramatyki języka angielskiego. K_W01, K_W07, K_W09, K_W13, K_U07, K_U11, K_U12, K_K01, K_K02, K_K12, K_U18
13-ASL1234XPGR _05 Stosuje strategie uczenia się gramatyki języka obcego odpowiednie dla swojego stylu uczenia się, wykonywanego zadania i założonego celu. K_W01, K_W07, K_W09, K_U07, K_U11, K_U12, K_K01, K_K12, K_U18
13-ASL34XPGR _06 Prezentuje podwyższoną świadomość językową oraz umiejętność samokontroli, zmierzającą do auto-korekty i analizy krytycznej w zakresie gramatyki języka angielskiego na poziomie C1. K_K01, K_K02, K_K07, K_K12, K_U11, K_U12, K_W06, K_W13
13-ASL34XPGR _07 Interpretuje autentyczny materiał językowy i rozpoznaje różnorakie aspekty gramatyki języka angielskiego na poziomieC1, wykorzystując zdobytą wiedzę teoretyczną w praktyce w formie ustnej i pisemnej. K_U01, K_U02, K_U12, K_W01, K_W06
13-ASL34XPGR _08 Stosuje w praktyce skuteczne strategie rozwiązywania różnorodnych zadań egzaminacyjnych na poziomie C1. K_W13, K_U11, K_U12, K_U18
13-ASL1234XPGR _09 Potrafi samodzielnie, analitycznie i krytycznie analizować, a także interpretować zdania i teksty pod kątem poprawności gramatycznej. K_W01, K_W06, K_U01, K_U12
13-ASL1234XPGR _10 Przyswaja funkcje języka angielskiego i stosuje struktury gramatyczne w pasującym kontekście. K_W01, K_W03, K_W06, K_U12, K_K01, K_K02, K_K12
Literatura
5. Zalecana literatura (wybrane fragmenty):
‒ Carter, R, and McCarthy, M. [2006]. Cambridge grammar of English. A Comprehensive guide. Cambridge: CUP
‒ Eastwood, J. 2000. Oxford Practice Grammar. Oxford: OUP
‒ Foley, M., Hall, D. 2009. Advanced Learners’ Grammar. Longman.
‒ Foley, M., Hall, D. 2012. My Grammar Lab Advanced C1/C2. Pearson.
‒ Hewings, M. 2006. Advanced Grammar in Use. Second Edition. Cambridge: CUP.
‒ Hewings, M. 2009. Cambridge Grammar for CAE and Proficiency. Cambridge: CUP.
‒ Maciaszczyk, S., Szarkowska, A. 2012. Gramatyka języka angielskiego z ćwiczeniami. Wydawnictwo Naukowe PWN.
‒ Murphy, R. 1990. English Grammar in Use. Cambridge University Press.
‒ Nettle, M., Hopkins, D. 2003. Developing Grammar in Context. Cambridge: CUP.
‒ Skipper, M. 2002. Advanced Grammar & Vocabulary. Newbury: Express Publishing.
‒ Swan, M., Walter C. 2011. Oxford English Grammar Course. Advanced. Oxford University Press.
‒ Swan, M., Walter C. 2011. Oxford English Grammar Course. Intermediate. Oxford University Press.
‒ Thornbury, S. 2001. Uncovering Grammar. Heinemann.
‒ Thornbury, S. 2005. How to Teach Grammar. Harlow: Longman.
‒ Thornbury, S. 2006. Grammar. Oxford: OUP.
‒ Vince, M. 2003. First Certificate Language Practice. Macmillan.
‒ Walker, E., Elsworth, S. 2000. Grammar Practice for Upper Intermediate Students. Longman.
‒ Yule, G. 2001. Explaining English Grammar. Oxford: OUP.
‒ Zaorob, M.L., Chin, E. 2001. Games for Grammar Practice. Cambridge: CUP.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: