Dydaktyka języka angielskiego 13-ASL3XDJA13
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
- Zna i rozumie przynależność
zagadnień do obszaru wiedzy
dotyczącego
dydaktyki oraz ma
świadomość jej miejsca w
systemie nauk
humanistycznych
- Zna terminologię
dotyczącą
dydaktyki nauczania języka
angielskiego; w celu
wyjaśniania i definiowania
zjawisk posługuje się językiem
angielskim na poziomie
zbliżonym do C1
- Zna i rozumie aspekty i
rozróżnia procesy składowe
dydaktyki języka obcego;
w
celu wyjaśniania i definiowania
tych procesów posługuje się
językiem angielskim na
poziomie zbliżonym do C1
- Analizuje, diagnozuje
zachowania oraz podejmuje
działania w określonych
kontekstach dydaktycznych
- Wykorzystuje wiedzę
teoretyczną z zakresu
dydaktyki w nauczaniu języka
angielskiego
- Komunikuje się w kwestiach
dotyczących dydaktyki z
odbiorcami na różnym
poziomie znajomości tematu
posługując się językiem
angielskim na poziomie
zbliżonym do C1
- Jest gotów do doskonalenia
posiadanych kwalifikacji i
kształcenia ustawicznego
- Jest gotów do współpracy z
członkami zespołu rozumiejąc
potrzeby innych
- Ma świadomość wyzwań
wynikających z faktu
wykonywania zawodu
nauczyciela języka obcego
- Rozwija umiejętności językowe
w mowie i w piśmie, aby
tworzyć
wypowiedzi na tematy
ogólne i związane z tematyką
uczenia i nauczania języka
angielskiego
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0):
znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje
dostateczny plus (+dst; 3,5):
zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje
dostateczny (dst; 3,0):
dostateczna wiedza, umiejętności i kompetencje
niedostateczny (ndst; 2,0):
niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje
Literatura
Brown, H. D. 2014. Principles of Language Learning and Teaching. White Plains, NY:
Pearson Education.
Brown, H. D., Lee, H. 2015. Teaching by Principles. An Interactive Approach to Language
Pedagogy. White Plains, NY: Pearson Education.
Gower, R., Phillips, D., & Walters, S. 2005. Teaching practice. A handbook for teachers in
training. Oxford: Macmillan.
Harmer, J. (2015). The practice of English language teaching (5th ed.). London: Pearson
Education.
Johnson, K. (2018). An introduction to foreign language learning and teaching.
New York:
Routledge.
Komorowska, H. (2002).
Metodyka nauczania języków obcych
. Warszawa: Fraszka
Edukacyjna.
Richards, J.C., Lockhart, C. 1994. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. New
York: CUP.
Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and methods in language teaching.
Cambridge: Cambridge University Press.
Róg, T. (2020). Nauczanie języków obcych. Teoria, badania, praktyka.
Lublin: Werset.
VanPatten, B., & Williams, J. (2020). Theories in second language acquisition: An
introduction. New York: Routledge.
Scrivener, J. 2005. Learning teaching: a guidebook for English language teachers. Macmillan.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: